یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری کلاس قرآن و عقاید ویژه نوجوانان حاشیه شهر چرام

حوزه/امام جمعه شهر چرام کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی به روستای پیرحاجتی رفته و کلاس های قرآن و احکام را برای کودکان و نوجوانان این روستا برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، مساجد به عنوان مردمی ترین و معنوی ترین سازمانهای مردم نهاد از ظرفیت بالایی برای جلب مشارکت مردمی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی در محله و در سطح منطقه و ملی با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردارند.

مسجد در جمهوری اسلامی از منظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و از منظر مبانی دینی و معرفتی از جایگاه والایی برخوردار است، اما آنگونه که شایسته است ما قدر این جایگاه را ندانسته‌ایم. هر چند که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری به مسجد نیازمند است، اما با این وجود در برخی از شهرها علی الخصوص استان های محروم کشور به علت نبود مسجد، معضلات مربوط به آسیب های اجتماعی به وفور یافت می شود و متاسفانه این آسیب‌ها در مناطق حاشیه نشین شهرها و روستاهای چسپیده به شهرها بیشتر نمود و ظهور و بروز پیدا می کند.

بخشی از حل مشکل در این عرصه برمی گردد به لزوم بکارگیری راه حل های فرهنگی و اجتماعی و این که در پرتو فعالیت فرهنگی و رسانه ای، جلوی برخی از معضلات فرهنگی گرفته شود.

شهر چرام استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مستثنی از این امر نبوده و اگر مسئولان فرهنگی چاره اندیشی نکنند، آسیب‌هایی گریبانگیر این شهر خواهد شد که شاید جبران آن سخت و طاقت فرسا باشد.

یک نمونه از مشکلات این شهر متصل بودن روستای «پیرحاجتی» به شهرم چرام است که فاقد مسجد و حتی روحانی تبلیغی است.

خدمت امام جمعه چرام به کودکان و نوجوانان روستای «پیرحاجتی» + تصاویر

حجت الاسلام سید نوراله افشار، امام جمعه چرام بر اساس رسالت تبلیغی به این روستا رفته و کلاس های قرآن، احکام و عقاید را در این روستا با حضور کودکان و نوجوانان در فضای باز روستا برگزار کرد.

والدین نوجوانان از این حرکت امام جمعه به خوبی استقبال کردند و خواهان برگزاری مجدد کلاس ها شدند.

این جلسه با شور و نشاط خاصی به طور مرتب برگزار شد و درخواست نوجوانان از امام جمعه چرام این بود که نیازمند احداث مسجد جهت شرکت در برنامه های فرهنگی و تشکیل کلاس های قرآن و احکام هستند.

می طلبد که نهادهای فرهنگی با محوریت امام جمعه چرام، خدمات دینی و فرهنگی به این روستا ارائه دهند و مسجدی برای این روستای پرجمعیت بنا کنند، چرا که مسجد محور تحولات فرهنگی، اخلاقی و معرفتی و حریم امن الهی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 0
    عالی بود
  • طاها محمدی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    نظر من خوب است