سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خلق پول توسط بانک‌ها مشکلات اقتصادی بسیاری برای کشور ایجاد کرده است و نیازمند تدبیر مسئولان در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار رئیس اداره شعب بانک سپه استان همدان، با اشاره به برخی از مشکلات در عرصه بانکداری، اظهار داشت: یکی از مشکلات در عرصه اعتباراتی که توسط بانک به مردم داده می‌شود، عدم رعایت درست قوانین بانکی است.

وی با تاکید بر اینکه قانون عملیات پولی بانکی مصوب سال ۶۲ مشکلی از لحاظ فقهی و حقوقی ندارد، گفت: مشکل اصلی در میدان عمل و نحوه اجرای آن است که امروز با بعضی از مسائل روبرو هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عملیات بانکی هم دارای آثار اقتصادی و هم آثار وضعی در زندگی افراد و جامعه است، مطرح کرد: در طول ۴۰ سال گذشته تلاش بر این بوده تا ماهیت بانک‌ها نامتعارف و بر اساس ربا نباشد، اما متأسفانه در میدان عمل نتوانسته‌ایم آن طور که باید بانکداری بدون ربا را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعات تولیدی‌ها به دفتر نمایندگی ولی فقیه، به دلیل مشکلات بانکی است، خاطر نشان کرد: این موضوع باید بررسی شود که چه کسی در این بین مقصر است، بانک، تولید کننده، شرایط اقتصادی و یا قوانین.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سیستم بانکی کشور نیازمند مطالعات جدی و اصلاحات است، اظهار کرد: خلق پول توسط بانک‌ها مشکلات اقتصادی بسیاری برای کشور ایجاد کرده است و نیازمند تدبیر مسئولان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha