یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ یک ملت هویت یک ملت است، هویت یک ملت نیز در تاریخ آن ملت منعکس می شود پس بسیاری از وقایع سرنوشت ساز که فصلی از تاریخ ما را تشکیل می دهند باید زنده باشد، برای حفظ انقلاب نباید حوادث را فراموش کرد، زنده نگاه داشتن برخی حوادث از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، پیش از ظهر امروز در مراسم یوم الله ۹ دی ماه که در مصلای نماز جمعه قدیم شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مناسبت‌های بسیاری در این ایام با یکدیگر گره خورده است، اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های مهمی که برای ملت ما حائز اهمیت بوده ایام فاطمیه است که مراسم ۹ دی نیز در این ایام برگزار می‌شود.

وی در ادامه، مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی را از دیگر مناسبت‌هایی برشمرد که در این ایام با ۹ دی ماه مقارنت دارد، اضافه کرد: ملت ایران قدردان زحمات شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه به عظمت و جایگاه حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه حلقه وصل میان نبوت و امامت است، در انقلاب افرادی که به اوج رفتند و قله‌های غیرت را فراز آمدند در این مکتب جان و روح خود را پرورش دادند.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ۹ دی روز بصیرت و پیوند با ولایت است، تلاش‌های صدیقه طاهره (س) پس از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) در همین راستا بوده است، شهید سلیمانی نیز در همین راستا حرکت کرد، سردار پر افتخار تربیت شده مکتب امامت و ولایت هستند.

وی با بیان اینکه مناسبت‌های ۹ دی، ایام فاطمیه و بزرگداشت شهید سلیمانی در یک مسیر هستند و ریشه در یک زمین دارند و همگی شجره طیبه هستند، عنوان کرد: حادثه‌ای در سال ۸۸ ایجاد شد، چرا هر ساله در آن تاریخ مراسم برگزار می‌شود؟ آیا لازم است برگزاری اینچنین مراسم‌هایی؟ ما پیرو مکتب اسلام و قرآن کریم هستیم، از قرآن کریم نیز آموخته‌ایم هر ملتی تحولاتی را که در جامعه اش ایجاد می‌شود و وقایعی که اتفاق می‌افتد را باید حفظ کند، بسیاری از این تحولات و حوادث تاریخ یک ملت را تشکیل می‌دهند تاریخ هم چیزی جز مجمع حوادث و وقایع نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تاریخ پلی است که نسل گذشته و آینده را با یکدیگر ارتباط می‌دهد، تاریخ گنجینه تجربه هاست و دیگر اینکه تاریخ یک ملت هویت یک ملت است، هویت یک ملت نیز در تاریخ آن ملت منعکس می‌شود پس بسیاری از وقایع سرنوشت ساز که فصلی از تاریخ ما را تشکیل می‌دهند باید زنده باشد، برای حفظ انقلاب نباید حوادث را فراموش کرد، زنده نگاه داشتن برخی حوادث از اوجب واجبات است.

وی گفت: شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اصولی در انقلاب اسلامی است، یک کلام راهبردی است، امام می‌فرماید نظام و ماهیت دولت آمریکا استکباری است، آمریکا جهان خوار است، ظالمانه و ستمگرانه عمل می‌کند، آنقدر صدمه‌ای که از آمریکا دیده‌ایم از هیچ کسی ندیده‌ایم، آمریکا دشمن اصلی اسلام و قرآن است، پس شعار مرگ بر آمریکا نماد نفرت از جنایتکاران است، اما طرفداران فتنه روی این شعار می‌خواستند خط بزنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha