سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نماینده مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه جامعه‌الزهرا (س):

حوزه/ نماینده مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه جامعةالزهرا (س) تصریح کرد: طلاب و اساتیدی که دارای ذائقه پژوهشی هستند، باید شناسایی و معرفی شوند، استعدادیابی و شناخت نیروها صورت بگیرد و طرح‌های مقاله و کتاب و رساله‌های ممتاز از ابتدا تا چاپ باید مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مریم برقعی در پنل تخصصی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سلسله‌پنل‌های تخصصی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ «مسیر» که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مسئولان پژوهشی این مؤسسه علمی حوزوی به ویژه دکتر ابراهیم علیپور، عنوان کرد: ما پژوهش را مدیون زحمات بزرگواران در امر آموزش می‌دانیم و اگر زحمات مسئولان آموزش نبود و طعم و شیرینی پژوهش را در کام طلاب نداده بودند، نمی‌توانستیم در حوزه پژوهش موفق باشیم.

نماینده مدیران گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: ما در این نهاد پژوهشی که در کنار آموزش فعالیت می‌کند، موظفیم با طرح‌های کلان پژوهشی و طرح‌های خرد و جزئی، اهداف خود را به ثمر برسانیم.

برقعی یادآور شد: ما می‌توانیم از پژوهش‌ها در ارائه به وسیله نشست‌ها و کرسی‌ها و مجلات و کتب و… استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای اینکه با مراکز همسو و مراکز اجرایی و حکومتی تعامل بیشتری داشته باشیم، نیازمند هم افزایی بیشتر بین مسئولان آموزش و پژوهش هستیم، چنانچه نطفه پژوهش در آموزش کاشته شود و در پژوهشگاه به نقطه کمال برسد.

استاد و پژوهشگر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما برای رسیدن به این نقطه باید هم افزایی داشته باشیم و آسیب‌ها را در بدو آموزش و یا در امور پژوهشی معاونت آموزش و پژوهشگاه شناسایی کنیم و پس از آسیب شناسی، راهکارهایی ارائه دهیم.

برقعی بیان داشت: ما در رساله‌ها و درس‌های پژوهش محور می‌توانیم در کنار مسئولان آموزشی باشیم، به این معنا که اهداف پژوهشی و راه‌های رسیدن به اهداف برای هر دو بخش یکسان است و همه ما باید به وظایف و فعالیت‌های یکدیگر آشنا باشیم.

وی در ادامه به ارائه فرایند طرح‌های پژوهشی پرداخت و درباره شورای علمی گروه‌ها و شورای عالی پژوهش توضیحاتی ارائه کرد.

استاد جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تصریح کرد: طلاب و اساتیدی که دارای ذائقه پژوهشی هستند، باید شناسایی و معرفی شوند، استعدادیابی و شناخت نیروها صورت بگیرد و طرح‌های مقاله و کتاب و رساله‌های ممتاز از ابتدا تا چاپ باید مورد حمایت قرار گیرد.

۳۱۳/‏۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha