جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
نهم دی

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و کارشناس فرهنگی تصریح کرد: پیام ماندگار حماسه نهم دی، عدم غفلت در مواجهه با فتنه هاست.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی حسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به گذشت ۱۲ سال از فتنه ۸۸ ابراز داشت: آن چه مسلم است این که ما همچنان نیازمند بصیرت افزایی در سطح جامعه هستیم چرا که دشمن با فتنه‌های گوناگون به دنبال ایجاد تردید و نومیدی در جامعه ما به خصوص در بین نسل جوان است و لذا ما با بصیرت افزایی در پرتوی جهاد تبیین می‌توانیم به خنثی سازی توطئه‌های دشمن بپردازیم.

وی افزود: در قضایای سال ۸۸ به عینه دیدیم که دشمن چگونه به بهانه اعتراضات مردم نسبت به نتایج انتخابات، آتش بیار معرکه شد و متأسفانه برخی سران فتنه نیز خواسته یا ناخواسته با اهداف دشمن همراهی کرده و مشکلاتی برای کشور و نظام در طول حدود هشت ماه ایجاد نمودند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و فرهنگی همچنین گفت: هر چند که فتنه ۸۸ ریشه در بی بصیرتی یا کم بصیرتی برخی خواص داشت اما آن چه به لطف الهی در حماسه نهم دی ماه همان سال شاهد بودیم، تجلی بصیرت مثال زدنی مردم بود و این که رهبر معظم انقلاب با وجود مظلومیت و سختی‌های بسیار، چگونه به هدایت و روشنگری جامعه پرداختند.

وی بیان داشت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حرکت عظیم نهم دی ماه، حجت را بر همه تمام کرد و امروز نیز پیام مهم و ماندگار این حماسه تاریخی آن است که هیچ گاه در مواجهه با فتنه‌ها نباید غافل و یا بی بصیرت و کم بصیرت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha