دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / همایش گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی توسط جمعیت بحرینی های مقیم ایران

حوزه/ سردار اکبری گفت: حاج قاسم بدنبال افق کلان بود و برای همین مرزها برداشته می شد و احساس می شد که یک نظامی تبدیل به اوج خضوع و خشوع در ارتباط با ولایت و علماء و محبت به فرزندان شهداء می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سردار حسین اکبری، در همایش گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی که به میزبانی جمعیت بحرینی های مقیم قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امروزه مجالس مختلفی در کشور های دنیا برگزار می شود و در بعضی کشور ها قریب به ۴۰۰ تا ۶۰۰ مراسم بزرگداشت برای حاج قاسم برگزار کرده اند، گفت: در ایران نیز با شرایط موجود، مراسم های مردمی برای گرامیداشت اقدامات شهید قاسم سلیمانی و شهدای همراه او در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی سپاه قدس، با بیان اینکه حاج قاسم امروز نتیجه یک مکتب و اندیشه است، ادامه داد: این اندیشه به دنیا پیام می دهد که هر مسلمان مستضعفی اگر بخواهد به استقلال برسد و مقاومت کند، پیروز می شود و هر کشوری اگر استقلال نظامی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد جزو مقاومت است، زیرا نظام سلطه جهانی با آنها درگیر می شود و راهی جز مقاومت ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما جهاد را به معنای جنگ می دانیم، گفت: جهاد یعنی زنده شدن انسان و ارزش های الهی و خدادادی.

سردار اکبری، پاسخ این سوال که چرا حاج قاسم به عنوان شخص محافظت شده ای که تلاش می کرد عنوانی از آن نباشد، به عظمتی تبدیل شد که همه آزادی خواهان آن را تکریم می کنند را شرایط زمانی که در آن قرار داریم و اساس و ریشه مکتب حاج قاسم عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه امروز جبهه مقاومت بدون حاج قاسم و شهدای این عرصه معنا ندارد، اضافه کرد: مقاومت توانسته است ارزشهایی را که ریشه در قرآن ما دارند، وارد میدان کند و هنر سلیمانی عزیز آن است که توانست هنر اسلام را در شرایط پیچیده بین المللی تبدیل به پیروزی کند.

معاون فرهنگی سپاه قدس، علت عدم استفاده از عظمت ۱۴۰۰ ساله قرآن را عدم استقلال کشورهای اسلامی و مسلمانان و تسلط غرب بر آنان دانست و ادامه داد: غربی هایی که دین را از زندگی خود خارج کرده بودند، فلسطین و بیت المقدس را اشغال کردند و قصد داشتند با غارت اموال آنها و تسلط بر افراد، سلطه بر جهان پیدا کنند.

وی تفاوت ماهوی مکتب حاج قاسم با دیگر مکاتب را در عاشورایی بودن این مکتب دانست و با بیان اینکه مکتب عاشورایی تفاوت مکانی و زمانی در آن وجود ندارد، اضافه کرد: او در جنگ ۳۳ روزه در غزه کمک می کند، در ۸ سال جنگ تحمیلی در ایران کمک می کند، زیرا این اسلام است و مکتب عاشورا است و جغرافیای ما جغرافیای دین ما است.

سردار اکبری، حاج قاسم را شخصی که به دنبال پست و مقام نبود، دانست و گفت: او بدنبال افق کلان بود و برای همین مرزها برداشته می شد و احساس می شد که یک نظامی تبدیل به اوج خضوع و خشوع در ارتباط با ولایت و علماء و محبت به فرزندان شهداء می شود.

وی با بیان اینکه، وقتی به حاج قاسم پیشنهاد منصبی می شد به دلیل مدیریت جهادی و قوی او، ناراحت می شد، گفت: ایشان پاسخش این بود که اگر در یک قطعه پارچه سفید، مقام معظم رهبری بنویسد من از تو راضی هستم، این برایم کفایت می کند.

سردار اکبری، با اشاره به اینکه حاج قاسم به عنوان یک نماد و الگوی قهرمان در میان ملت ها مطرح است، ادامه داد: این در حالی است که سردار سلیمانی افتخارش این است که شاگرد ولایت و دست پرورده امامی است که توانست با داشته های خود و پشتوانه علمای بزرگ حرکتی را آغاز کند که مسیر جهان را تغییر بدهد.

سردار اکبری با بیان اینکه کسانی تلاش داشتند که ما را در جغرافیایی محدود کنند، ادامه داد: حاج قاسم کاری کرد که سرزمین ها را فتح کردیم و جامعه مسلمین را متحد نمودیم و رمز کار آیه شریفه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ ...» است.

سردار اکبری با اشاره به اینکه اگر گروه های مقاومت، مقابل داعش که می خواست عاشورایی در حرم اتفاق بیفتد، نمی ایستادند، داعش چندین کشور را تصرف می کرد و مسلمانان باید صدها سال جنگ می کردند و بشریت مدیون مقاومت است برای امنیتی که ایجاد کرده است، گفت: در جنگ صفین بر امام(ع) تقدم گرفتند و در روز عاشورا بر امام(ع) تأخیر صوت گرفت و موجب فاجعه شد، چندین سال تشکیل حکومت اسلامی به عقب افتاد و اگر مقاومت در مقابل داعش نبود، دنیا امنیت نداشت.

معاون فرهنگی سپاه قدس، با بیان اینکه تفکر انقلاب و عاشورا در قالب مقاومت در دنیا ایجاد شده است، افزود: اگر بگوییم اندیشه بشر را در قالب قرآنی، برای بشر تهیه کرده ایم، اغراق نکرده ایم.

وی با تأکید بر وجود منابع گسترده در منطقه، تسلط آمریکا بر منطقه را غارتی برای مسلمین خواند و گفت: مستکبران قصد دارند حاکمیت و دموکراسی را در جهان حاکم کنند و برای همین جنگ جهانی را بوجود می آورند و میلیاردها انسان را به کشتن می دهند.

وی با بیان اینکه افق نگاه حاج قاسم شهادت بود و این افق دید را او با جهاد بدست آورد، گفت: جهاد اول انسان را احیا و روحیه های متعالی را به انسان اهداء می کند و خداوند با جهاد درب های خود را بر شخص مجاهد باز می کند.

معاون فرهنگی سپاه قدس با اشاره به جایگاه رفیع تفکر عاشورایی و نقش آن در ملت ها، اضافه کرد: ما امروز نعمت بزرگی به نام تفکر عاشورایی داریم و همه کسانی که آن را ندارند، مسیرشان را گم کرده اند.

وی بعد از تفکر عاشورایی که اولین ارزش ما است، ولایت و مرجعیت و علماء را دومین نعمت بزرگ جمهوری اسلامی ایرانی قلمداد کرد و افزود: این ارزشی است که به برکت صاحب حی ما، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ما داده شده است.

سردار اکبری داشته سوم ما را تفکر احیا شدن و مستقل شدن همه ملت ها عنوان کرد و ادامه داد: حاج قاسم می گفت: شما حقتان است که مستقل و آزاد باشید و این استقلال وعده الهی است.

وی با تاکید بر اینکه منشاء قدرت ما، امت و امامت و بسیج است، ادامه داد: هر جا دشمن با حق مواجه شد آسیب دید و هر جا تفکر بسیجی آمد، معادلات نظامی را به هم ریخت و توانست قدرت آخرین بشود.

معاون فرهنگی سپاه قدس، آمریکا را در حال افول خواند و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی نسبت به هر زمانی ضعیف تر شده است.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دقائق، مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قم و فالح الخرعلی، نائب رئیس فراکسیون السند عراق، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و همراهش المهدی المهندس به زبان عربی به بیان ابعاد شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و مهدی المهندس پرداختند و ویژگی های مهم این دو شهید را بیان کردند.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha