پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
شهید سلیمانی

حوزه/ مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: شجاعت، اخلاق مداری، ساده زیستی، عدالت محوری و... تنها گوشه ای از شخصیت سردار سلیمانی است که باید به دنیا معرفی شود.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی دارای یک ویژگی بسیار مهم است و آن ویژگی را می توان تربیت سرداران و رزمندگانی دلیر با روحیه انقلابی و ولایی همانند شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دانست.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی با وجود اینکه بعد از پایان دوران هشت ساله دفاع مقدس می توانستند مناصب سیاسی و... داشته باشد، اما ترجیح داد که همچنان به عنوان مبارزی علیه دشمنان وحدت جهان اسلام به ویژه جریان های تکفیری و تروریست ایفای نقش کند.

استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بسیار ویژه و قابل تأمل است، تاکید کرد: شهید سلیمانی با وجود اینکه یک فرمانده نظامی مجرب و با تجربه بود، در مقابل در بحث ویژگی های شخصیتی هم به صفات بارز انسانی ـ اسلامی بسیاری مشهور بودند.

حجت الاسلام نبوی اظهار کرد: اخلاق مداری، ساده زیستی، عدالت و... تنها گوشه ای از شخصیت این سردار بزرگ است؛، شهید سلیمانی در مقابل دشمنان و معاندان بسیار جنگنده و توانا بود و در مقابل همنوع خود نمونه یک انسان کامل از دیدگاه قرآن و اسلام شناخته می شد.

مدیر مدرسه خاتم الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به اینکه باید به بررسی و تبیین بیشتر ابعاد شخصیتی این شهید والامقام بیشتر توجه شود، عنوان کرد: اگر بگوییم که تمام ابعاد زندگی این شهید را شناخته ایم و می دانیم، کلام درستی نیست، باید با تجمیع خاطرات همرزمان سردار به خوبی شخصیت حاج قاسم برای همه تبیین شود و در این بین رسانه ها نقش کلیدی دارند.

استاد حوزه در پایان سخنان اظهار کرد: در منابر و مجالس نسبت به معرفی بهتر و جامع تر شهید سلیمانی تلاش شود تا نسل های جوان و نوجوان ما به جای الگوگیری از قهرمانان دیگر کشورها به قهرمان و سردار خود اقتدا کنند و از او برای زندگی خویش الگوبرداری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha