سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گیلان

حوزه/ گیلان دیار میرزاکوچک ها، آیت الله بهجت ها و محمد معین ها است، اما برخی گیلان را به حیاط خلوت سیاسیون و مهره های سوخته ی سیاست تبدیل کرده بودند.

خبرگزاری حوزه - گیلان / از دیرباز گیلان، مهد اسلام، تشیع و تمدن بوده است؛ همگان گیلان را مهد عالمان و عارفان وارسته و انسان‌های متمدن می‌دانستند و گوش همگان به سمت گیلان بود که خواص استان در رابطه با مسائل مختلف چه می‌گویند و چه تدبیری می‌اندیشند.

گیلان دیار میرزاکوچک ها، آیت الله بهجت‌ها و محمدمعین ها است، اما برخی گیلان را به حیاط خلوت سیاسیون و مهره‌های سوخته ی سیاست تبدیل کرده بودند.

چندی است که برخی از فرهنگ و اصالت گیلان چشم پوشی و آن را رها کرده اند. امروز با روی کارآمدن دولت مردمی آیت الله رئیسی، بارقه‌ای از امید را در کشور شاهد هستیم.

افراد زیادی برای تصدی استانداری گیلان مطرح بودند که پس از با مطالبه گری مردم بصیر گیلان، دولت به حضرتعالی به عنوان استاندار بومی و متخصص اطمینان کرد و این مسئولیت را به شما سپرد.

آقای استاندار؛

مردم گیلان به دولت سیزدهم امیدوارند

مردم گیلان به شما امیدوارند

مردم گیلان به سخنان ضدفساد شما دل بسته اند.

مردم گیلان را ناامید نکنید.

امیرالمومنین علی (علیه السلام) یکی از وظایف اصلی مسئولین اسلامی را «استصلاح اهلها» بیان می فرمایندکه به عقیده شارحان نهج البلاغه ی شریف مقصود از این تعبیر، سازندگی اخلاقی و ایمان مردم و تربیت معنوی ایشان است. با قرینه مقابله «استصلاح اهلها» با عبارت «عمارة بلادها» در نامه ۵۳ نهج البلاغه فهمیده می‌شود که مراد از اصلاح در این عبارت، اصلاح معنوی است. امام (ع) به مالک دستور جهاد با دشمنان، اصلاح مردم جامعه و آباد کردن سرزمین‌ها و شهرها را می‌دهد.

بعضی از اندیشمندان معاصر در شرح «استصلاح اهلها» می‌گویند این نکته را دریافت می‌کنیم که وظیفه‌ی مسئولین اسلامی تنها رعایت جهات مادی و رفاهی مردم نیست، بلکه اصلاح و ارشاد مردم نیز جزو وظایف مسئولین اسلامی و از جمله کارهای اساسی آنهاست.

بنابراین مسئولین کشور باید این نکته را مد نظر داشته باشند که تنها آسفالت خیابان‌ها و تأمین مادیات مردم کافی نیس، بلکه باید در کنار مسائل مادی و رفاهی که امروزه از مهمترین و اساسی‌ترین مسائل کشور است و دارای اولویت ویژه و اساسی می‌باشد، به تربیت فرهنگی مردم نیز بپردازند.

آقای استاندار؛

گیلان را دریابید

راه میرزا کوچک را ادامه دهید و مردم گیلان را که به شما امیدوارند، ناامید نکنید.

آرزوی توفیق بیش از پیش برای شما

محمدحسین خوشنود - طلبه‌ی مطالبه گر

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha