چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر انسانی بخواهد درگیر فتنه نشود، باید نگاهش به رهبر معظم انقلاب باشد و به صحبت‌های ایشان توجه کند؛ در فتنه سال۸۸ کسانی‌که به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت می‌کردند، دچار فتنه نشدند و فریب نخوردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در نشست مجازی طلاب و روحانیون اصفهانی، اظهار کرد: سالروز حماسه ۹ دی گذشت، اما دهه بصیرت و ولایت مطرح است که در این باب سه توصیه برای محفوظ ماندن از دام فتنه‌گران را بیان می‌کنم.

وی عنوان کرد: باید مواظب باشیم به هر لباس حقی، اطمینان نکنیم و بر این عقیده باشیم که باطن آن هم حق است، باید احتمال دهیم که شاید باطن آن فرد اشکال داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تفکر از بهترین ابزارهایی است که انسان می‌تواند از آن بهره ببرد تا فریب نخورد؛ در روایات متعدد آمده است که اگر تفکر کنید، بصیرت پیدا می‌کنید. امیرالمؤمنین «علیه‌السلام» می‌فرمایند: «أَفْکِرْ تَسْتَبْصِرْ»؛ یعنی اگر تفکر کنی، بصیرت پیدا می‌کنی.

استاد حوزه اظهار کرد: اگر انسانی بخواهد درگیر فتنه نشود، باید نگاهش به رهبر معظم انقلاب باشد و به صحبت‌های ایشان توجه کند؛ در فتنه سال ۸۸ کسانی‌که به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دقت می‌کردند، دچار فتنه نشدند و فریب نخوردند.

وی ابراز کرد: کسانی‌که نگاهشان به ماهواره‌ها و صحبت‌های بیگانگان بود یا حتی در داخل به کسانی نگاه می‌کردند که در رأس فتنه قرار داشتند و مرتب اعلامیه می‌دادند و مردم را تحریک می‌کردند، از ولی‌فقیه دوران فاصله گرفتند و دچار فتنه شدند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اگر کسی تقوای الهی را رعایت کند، پروردگار در وجودش نوری می‌گذارد که با آن نور حقیقت اشیا را می‌بیند.

وی توضیح داد: کسانی‌که تقوا دارند، خداوند به آن‌ها فرقان عطا می‌کند، آیۀ ۲۹ سوره انفال است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً»؛ یعنی اگر با اختیار خودتان تقوا را رعایت کردید، خداوند فرقان را خارج از اختیارتان برایتان قرار می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha