دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محسن مسلمی

حوزه/ حجت الاسلام مسلمی به رازهای محبوبیت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: بر اساس روایت امام صادق (ع) راز محوبیت انسان ها در دین داری، تواضع و بذل جان و ایثار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محسن مسلمی، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه همه انبیای الهی و ائمه از خداوند می‌خواستند که آن‌ها را محبوب قلوب مردم بکند، اظهار داشت: هیچکس از اینکه مردم از آن‌ها بیزار باشند دلشاد نمی‌شود، و انبیای الهی و ائمه همه از خداوند می‌خواستند آن‌ها را محبوب قلب‌ها بکند و حضرت ابراهیم (ع) برای نسل‌های خود اینگونه دعا کردند؛ فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ، پروردگارا دل‌های مردمان را به سوی نسل من متمایل گردان، و همین آیه را رسول مکرم اسلام (ص) موقع متولد شدن امام حسین (ع) قرائت کردند.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از تاریخ ولادت سیدالشهدا علیه السلام می‌بینیم که هر روز حرارت عشق و شوق حضرت در دل‌ها بیشتر از گذشته می‌شود و این مسئله مختص امروز و عصر حاضر نیست، حتی در روز عاشورا، وقتی امام به نماز ایستاد سعید بن عبدالله خود را جلوی تیرهای دشمن قرار داد تا به حضرت آسیبی نرسد و وقتی هم به زمین افتاد از امام خود سوال می‌کرد که آیا توانسته است دین خود را ادا کند؟، و این نشان دهنده عشق و علاقه انسان‌های پاک و آزاده نسبت به اهل بیت است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، اضافه کرد: امروز قرن‌ها بعد از شهادت حضرت زهرا (س)، آزادگان جهان در ولادت و شهادت حضرت مراسم می‌گیرند و عشق و علاقه خود را به این خاندان نشان داده و یاد آن‌ها را زنده نگه می‌دارند، این مسئله نشان می‌دهد محبوبیت در دل مردم می‌تواند چه تأثیری در تاریخ بشر ایجاد کند.

وی افزود: سردار سلیمانی محبوب مردم بود، روز شهادت ایشان همه ایران و کشورهای اسلامی ناراحت بودند و در مراسم‌ها و تشییع پیکر مطهرش این محبت را به نمایش گذاشتند. امام صادق علیه السلام راه‌های محبوبیت در دل مردم را این گونه بیان می‌کنند؛ ثَلاثَةٌ تُورِثُ المَحَبَّةَ: الدّینُ وَ التَّواضُعُ وَ البَذلُ؛ همه این سه مورد در سردار سلیمانی وجود داشت.

حجت الاسلام مسلمی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه متدین و عبد خدا بود، گفت: در مجالس اهل بیت باید مهم‌ترین مسئله ما رسیدن به بندگی خداوند باشد و از حضرات معصومین بخواهیم راه را بر ما نشان دهند و ما را محبوب قلوب مردم بکنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه، دومین شاخصه محبوب مردم شدن را تواضع عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به بندگی خداوند و محبوب قلب‌ها شدن باید تواضع را در زندگی خودمان عملی کنیم؛ فروتنی در زندگی سردار به وضوح دیده می‌شود.

وی بذل و بخشش را سومین راهکار محبوب قلب‌ها شدن دانست و گفت: عده‌ای برای بقای دین و اسلام از جان و مال خود گذشتند؛ حضرت زهرا (س) برای بقای ولایت جان عزیز خود را نثار کردند و در روایت است که امام علی (ع) و فاطمه (س) غذاهایشان را به فقرا می‌دادند و خودشان گرسنه روزه می‌گرفتند.

حجت الاسلام مسلمی تاکید کرد: گذشتن از جان در راه خدا و تعالی دین موجب محبوبی انسان می‌شود؛ سردار سلیمانی جان خود را در کف دست گرفته بود و هر کجا دشمن وارد می‌شد، ایشان در خط مقدم مبارزه قرار می‌گرفت تا مردم در آسایش و آرامش باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha