پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مساجد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر تقویت قرارگاه های مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد عنوان داشت: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه از بعد انقلاب یک سری تشکیلات، مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است افزود: این تشکیلات موجب شده که به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه مساجد بدون نوجوانان و جوانان ، هیئت امنا و کانون‌ها و بسیج رونقی ندارد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله و اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمند سازی ارکان مسجد عملیاتی نموده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی افزود: قرارگاه‌های مساجد باید موجب شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری این چنین جلساتی ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آنها را به کار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان با اشاره به این که ما نوجوانان و جوانانی داریم که از بابت انقلابی گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند خاطر نشان کرد : در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی ، پژوهشی و تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی به مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha