پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مراسم/ آیین تقدیر از اساتید و کارگران مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: شهید مطهری برای جهان اسلام منشٱ خیرات و برکات بود، چرا که به فلسفه شرق و غرب مسلط بود و می‌توانست آنهایی که در خارج از کشور مطالعاتی داشته‌اند را روشن و هدایت کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، همایش گرامیداشت مقام استاد و تجلیل از اساتید و کادر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز امروز با حضور آیت الله موسوی جزایری در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام گلزار مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تبریک روز معلم و کارگر با اشاره به روایت «من علّمنی حرفاً فقد صیّرنی عبداً»، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید استاد مطهری و روز معلم بهانه‌ای است تا ما بتوانیم از اساتید و معلمان خودمان قدردانی کرده و ذره‌ای از دینی که آنها به گردن ما دارند را ادا کنیم، هر چند ما از روایات اهل بیت عصمت و طهارت یاد گرفته‌ایم یادگیری یک کلمه از معلم و استاد، انسان را تا پایان عمر مدیون معلم و استاد می‌کند و ما هیچ گاه از عهده شکر و سپاس یک کلمه‌ای که معلم و استاد به ما آموخته برنخواهیم آمد.

وی افزود: آن چه هسته اصلی مدرسه را تشکیل می‌دهد اساتید آن مدرسه است، هرچقدر تلاش‌ها و جدیت اساتید یک مدرسه بیشتر باشد قطعا و قهرا آن مدرسه پررونق تر می‌شود.

در ادامه آیت الله موسوی جزایری ضمن تبریک روز معلم، ابراز کرد: از آن جهت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده‌اند که این استاد، بالاترین و بزرگترین معلم بود، شهید مطهری اگر زنده می‌ماند بعد از آیت الله العظمی گلپایگانی و آیت الله اراکی قطعا ایشان مرجع تقلید می‌شدند، چرا که نسبت به مراجع تقلید بعدی سمت استادی دارد.

وی گفت: این شخصیت جلیل القدر که نعمت بزرگی برای جهان اسلام بود در ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ یعنی تقریبا سه ماه بعد از انقلاب توسط مشتی آدم جاهل، افراطی، مقدس مآب و خوارجی مسلک به شهادت رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کم عقلی بدترین مرض است، کم عقلی از هرچیزی بدتر است چرا که انسان کم‌عقل بعضی وقتها می‌خواهد کار خیری انجام بدهد ولی چون کم عقل است کار شر انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: انسان‌های کم عقل مانند خوارج و گروه فرقان فکر می‌کنند، کار خیر و عمل صالح دارند انجام می‌دهند ولی در واقع بدترین کار را انجام می‌دهند از این رو باید به خدا پناه ببریم و از او بخواهیم عقلمان را رشد دهد.

وی تصریح کرد: شهید مطهری برای جهان اسلام منشٱ خیرات و برکات بود، چرا که به فلسفه شرق و غرب مسلط بود و می‌توانست آنهایی که در خارج از کشور مطالعاتی داشته‌اند را روشن و هدایت کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان خطاب به اساتید حاضر در جلسه ابراز کرد: شما اساتید باید بدانید که جا پای شهید مطهری، شهید بهشتی و دیگر بزرگان گذاشته‌اید و ادامه دهنده راه آنها هستید، پس باید حواستان را جمع کرده و کار خود را به نحو احسن انجام دهید.

وی در پایان به بیان خاطراتی از شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید دکتر مفتح، شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید قرنی و شهید فلاحی پرداخت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha