شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اسلام باید عزیز بماند و عزت داشته باشد و در زندگی شخصی و اجتماعی اگر عزت ملتی از بین رفت آنان نمی توانند با اقتدار بایستند و ذلت پذیری در منطق دینی ابدا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با حضور در مدرسه علمیه فاضلیه مشهد، ضمن بازدید از مدرسه با طلاب، اساتید و کادر اداری گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در این نشست با اشاره به اقدام هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران که نماد و تجلی عزت آفرینی شد، عنوان کرد: امروز یک هفته از اقتدار و عزت آفرینی چندین باره جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه دشمنان جهانی می گذرد و صبح یکشنبه هفته گذشته عظمتی برای جمهوری اسلامی ایران خلق شد که ابعاد برجسته آن هنوز جای تامل و تدبر و واکاوی دارد.

وی با بیان این که آنقدر این رویداد دارای ابعاد و عظمت فراوان است که بعد از این تحلیل های زیادی می طلبد، تصریح کرد: دشمنان در روز های اول تلاش کردند موضوع را کوچک نمایی کنند چون توان پاسخ نداشتند و اذهان عمومی خود را قانع می کردند که نیاز به پاسخ نیست چون توان پاسخگویی در برابر این عظمت را نداشتند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با استناد به چهاردهمین آیه از سوره مبارکه والعصر، خاطرنشان کرد: اصل نخست در اسلام بر آن است که در آغاز موضوع و مسئله، همه را دعوت می کند تا اسلام را بپذیرند و راه سعادت را طی کنند و در این میان، عده ای از سران کفر مقاومت می کنند زیرا که منافعشان به خطر می افتد و به همین سان برای حفظ موقعیت و جایگاه خود، علیه اسلام و حکومت و نظام اسلامی اعلام جنگ و جرم نموده و پیمان شکنی می کنند تا دعوت نورانی و پاک اسلام که مطابق با فطرت و سرشت انسان هاست، از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که اسلام باید عزیز بماند و عزت داشته باشد و در زندگی شخصی و اجتماعی اگر عزت ملتی از بین رفت آنان نمی توانند با اقتدار بایستند، گفت: بنابراین عزتمندی مسئله مهمی است.

وی با بیان این که عزیز بودن مسئله با اهمیتی است چنانکه امام صادق(ع) در بیانی می فرمایند خداوند امور مومن را به خودش واگذار می کند ولی یک چیز را اجازه نمی دهد و آن اینکه بخواهد خودش را ذلیل نماید، ابراز کرد: ذلت پذیری در منطق دینی ابدا وجود ندارد و هرکسی بخواهد ذلت بپذیرد این ذلت عملا او را مرده می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: این که انسان ذلیل و پست باشد که می خواهد در این دنیا زندگی کند، این حیات نیست بلکه مردگی است و برعکس اگر عزتمندانه در مقابل دشمنان بایستید ولو اینکه حیات ظاهری نداشته باشید حیات حقیقی صورت گرفته است؛ لذا از این جهت، اسلام اجازه ذلت به مومنین و جامعه ایمانی نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که مقاومت هزینه دارد اما عزتمندی را فراهم می نماید، گفت: آن سوی این عزتمندی، ذلت پذیری و تن به ذلت دادن و زیر بار دیگران رفتن است که زمینه های حیات حیوانی را فراهم می کند.

وی ادامه داد: کسانی که خداوند را بعنوان عزیز و قدرت اصلی کنار بگذراند و برای او شریک در نظر بگیرند، آخرتی ندارند و از آن سوی دیگر اگر در مقابل دشمنان بایستید، دنیا و آخرتتان آباد خواهد شد و وقتی مقاومت کنید و در خط نخست مقاومت باشید، دست خدا می شوید برای اینکه آسایش را از دشمنان بگیرید.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن اشاره به نمونه ای از این جهت، افزود: این حادثه سبب شد از روزی که رژیم صهیونیستی در دمشق، کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و تعدادی از فرماندهان و مستشاران نظامی را به شهادت رساندند و شورای امنیت تشکیل شد، تا صبح یکشنبه، صهیونیست ها و هم پیمانانشان عذابی را متحمل شوند چنانکه وزیرخارجه انگلستان می گوید شبی که این کار را کردید من تا صبح نخوابیدم و این موضوع، ارزش مقاومت را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که سنت خداوند، آنان را رسوا و آبرویشان را از بین برد، ابراز کرد: آنان می دانستند که اگر از خاک جمهوری اسلامی اتفاقی بیافتد هیمنه شان از بین خواهد رفت.

وی با بیان این که وقتی این اقدام صورت گرفت ایران با کمترین امکانات نظامی درجه چندم اقدام کرد اما طرف مقابل با تمام توان، هرچه که داشتند برای دفاع به میان آوردند و بیش از ۱۳۵ هواپیمای مدرن برای رهگیری پرنده ها به کار انداختند، گفت: در طراحی بسیار سریع از تمام کشور به رژیم صهیونیستی شلیک شد و موشک هایی به هدف پایگاه نظامی آنان اصابت کرد و این موضوع معادلات را تغییر داد و دشمنان در این جریان دچار یاس و بی آبرویی شدند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که با اقدام عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران، کودکان مظلوم غزه یک شب را بعد از ۷ ماه جنایت با آسودگی خوابیدند و این عزت اسلام را می رساند، عنوان کرد: از ذلت این رژیم سفاک همه عالم خوشحال شدند و این سینه های مالامال از خشم فروخفته از این اقدام خرسند شد و به واقع باید گفت که عزت و اقتدار نعمت هائی می باشند که در پی خود همه چیز از جمله امنیت، اقتصاد و ... را به ارمغان می آورند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ادامه داد: باید به روح پرفتوح شهیدان که به برکت مقاومت آنان امروز در چنین جایگاه عزتمندانه ای قرار داریم، درود فرستاد و مطمئن باشید این از پیچ های تاریخی بزرگی بود که معادلات دنیا را تغییر داد. بر روح پرفتوح شهید سلیمانی، شهید طهرانی مقدم و دیگر شهدای والامقام درود می فرستیم که مجاهدانه تلاش کردند تا برای ملت ایران اسلامی، عزت به ارمغان بیاورند و امیدواریم وظیفه خودمان را به شایستگی ادا کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha