دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
تبیین دستاوردهای سفر رئیس جمهور ایران از زبان نمایندگان مردم پاکستان

حوزه/ نمایندگان پاکستانی سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان را به مثابه حسن نیت دو کشور در رفع برخی سوء تفاهم‌ها دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نمایندگان مجلس پاکستان بر اهمیت سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان تأکید کرده و دستاوردهای آن را مهم دانستند.

سناتور افنان الله خان از حزب مسلم لیگ گفت: ایران کشور برادر ما است، بسیار خرسندیم که رئیس جمهور ایران پس از چند سال به پاکستان سفر کرد و معتقدیم این بازدید مهم در زمان مهمی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: سفر آقای رئیسی یک گام به موقع در مسیر درستی است که به موجب آن روابط دوجانبه، مستحکم می‌شود. روابط فعلی ایران و پاکستان در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با این سفر، ظرفیت بیشتری برای توسعه پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس سنای پاکستان اظهار داشت: ما نگاه رو به جلو به پیامدهای مثبت سفر رئیس جمهور ایران داریم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که افزایش حجم تجارت دو کشور به افزایش تبادل هیئت‌های مختلف میان دو کشور برادر منجر شود.

پیچیدن رایحه دلنشین دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان
افنان الله خان

شهریار آفریدی نماینده حزب جنبش عدالت (PTI) در مجلس پاکستان نیز گفت: ما اهمیت بالایی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم و معتقدیم که این لطف خداوند بود که ایران و پاکستان همسایه یکدیگر هستند.

وی تأکید کرد: ما به همسایگی خود با ایران افتخار می‌کنیم و چگونه می‌توانیم فراموش کنیم که ایران اولین کشوری بود که تشکیل و استقلال کشور پاکستان را به رسمیت شناخت. بنابراین سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان پیامدهای مثبت و دراز مدت برای تثبیت صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت.

آفریدی گفت: سفر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پیام روشن ایران و پاکستان در حمایت از صلح و دوستی است. منطقه ما بیشترین جمعیت جهان را در خود جای داده است و با توجه به حضور روسیه و هند در این منطقه، بازدارندگی هسته‌ای آنان یک نقطه قوت محسوب می‌شود.

وی افزود: وضعیت غزه و جنایات ادامه‌دار بر ضد فلسطینیان، اعتبار مدعیان حقوق بشر و کشورهای به اصطلاح توسعه یافته را زیر سؤال برده است.

پیچیدن رایحه دلنشین دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان
شهریار آفریدی

میرزا اختیار بیگ نماینده حزب مردم در مجلس ملی پاکستان گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان به مثابه حسن نیت دو کشور در رفع برخی سوء تفاهم‌ها بود و او نه فقط از اسلام‌آباد بلکه از شهرهای لاهور و کراچی بازدید کرد و ما این سفر را بسیار موفق ارزیابی می‌کنیم.

پیچیدن رایحه دلنشین دستاوردهای سفر رئیسی به پاکستان
میرزا اختیار بیگ

وی افزود: رهبران ایران و پاکستان بر افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار، تجارت تهاتر و ریشه‌کنی قاچاق در مرزهای مشترک توافق‌ کردند و امیدواریم این بازدید به دستیابی دو کشور به منافع متقابل کمک کند.

این نماینده مجلس پاکستان اظهار داشت: گشایش کانال بانکی میان ایران و پاکستان امر مهمی برای قانونمند کردن تجارت دوجانبه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha