چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1001079
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
image.png

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: سه کار می تواند ما را در درس خواندن کمک کنند؛ اولین آن ها تصدیق فواید درس خواندن است، اگر می خواهیم عملی را انجام دهیم و به نتیجه برسیم، می بایست فواید آن عمل را تصدیق عالمانه همراه با یقین کنیم.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که به همت مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اصفهان برگزار شد به شرح بایسته‌های طلبگی و جدیت در تحصیل علم پرداخت و گفت: سه کار می‌تواند ما را در درس خواندن کمک کنند؛ اولین آنها تصدیق فواید درس خواندن است.

وی افزود: باید خاصیت‌ها و منافع علم آموزی را به طور کامل بدانیم و آنها را تصدیق کنیم تا در تقویت اراده ما در این مسیر تأثیرگذار باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تصور ذهنی در مرحله اول و تصدیق منافع علم آموزی در مرحله بعد شوق را به دنبال خواهد داشت؛ وقتی شوق ایجاد شود اراده را در پی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، علم آموزی را عملی دانست که در مرحله آخر و پس از ایجاد اراده به دست می‌آید.

استاد حوزه تصریح کرد: اگر ما می‌خواهیم عملی را انجام دهیم و به طور جدی به نتیجه برسیم می‌بایست فواید آن عمل را تصدیق عالمانه و با یقین کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین علی علیه السلام افزود: آن حضرت می‌فرماید درختی که در بیابان و با انواع مشکلات رشد کرده باشد، درخت سخت‌تری است و چوب بهتری هم دارد؛ مقصود ایشان این است که برای رسیدن به موفقیت و غنی شدن می‌بایست سختی کشید.

آیت الله مهدوی بیان کرد: برای ترک گناه می‌بایست ضررهای آن را بشناسیم و تصدیق کنیم؛ این کار با خواندن آیات و روایات انجام شدنی است.

وی گفت: راه‌های فهم فواید علم آموزی مختلف است که مطالعه کتاب، بررسی آینده تحصیل علم و همچنین بررسی مصادیق این راه که عالمان بزرگ هستند برخی از این راه‌ها می‌باشند.

استاد حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: خیرالبریه بنا بر فرمایش قرآن، صاحبان ایمان و عمل صالح هستند که امام زمان (عج) بر قله آن ایستاده‌اند.

وی با تأکید بر درجه بالای عالم نزد خداوند، عنوان کرد: در روایات قلم عالم بالاتر از خون شهید معرفی شده است و این بیانگر ارزش و اهمیت تلاش علمی می‌باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: عامل عمده شوق به علم آموزی تصدیق فواید آن و عامل اصلی تنفر از ارتکاب گناه، تصدیق مفاسد آن است.

وی ادامه داد: دوری از تنبلی و ایجاد نظم در امور دو عامل ایجاد شوق به علم آموزی است.

استاد حوزه، استعانت از خداوند و حضرت امام عصر (عج) را سومین عامل ایجاد شوق برشمرد و خاطرنشان کرد: طلبه نزدیک‌ترین فرد به امام زمان است و باید قدر این جایگاه خود را بداند؛ با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام باید بر توفیقات خود در تحصیل علم بیافزاییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha