چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
ائمه جمعه رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلا ترویج فرهنگ مطالبه‌گری را یکی دیگر از رسالت‌های امامان جمعه در راستای حفاظت از سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز در همایش ائمه جمعه استان که در رشت برگزار شد، با اشاره به مأموریت‌ها و رسالت‌های امامان جمعه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، حفاظت از سرمایه‌های ملی و اولویت‌های منطقه‌ای، گفت: امامان جمعه علاوه بر برنامه ریزی در حوزه‌های فرهنگی و دینی، باید همچون مشاورانی امین، به نظام اجرایی منطقه‌ی خود کمک کنند و شرایط را به سمت بهبود اوضاع عمومی و ارتقا بهره‌وری عملکردها سوق دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: ائمه جمعه سراسر استان نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست نگاه ویژه داشته باشند و مسئولان امر را نسبت به تخلفات احتمالی این حوزه آگاه کنند.

امام جمعه رشت، ترویج فرهنگ مطالبه‌گری را یکی دیگر از رسالت‌های امامان جمعه در راستای حفاظت از سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: نقش آفرینی بهینه در خصوص اختلافات بین روستانشینان و منابع طبیعی، زمینه ساز وحدت رویه در روند حفظ انفال الهی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی، تجمیع ظرفیت‌های شهرستانی و استانی را از رسالت‌های امامان جمعه دانست و گفت: این امر باید در بستر مدیریت بهینه فرهنگی، دینی و انقلابی تجلی یابد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین بر لزوم تبیین مسیر انقلاب در روند فعالیت‌های فرهنگی امامان جمعه تاکید کرد و گفت: خطبه‌های نماز جمعه، فرصت مناسبی ست تا جریان سازی فرهنگی و انقلابی را به نحو شایسته و متناسب با اقتضائات روز طراحی شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha