یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1003795
۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
نشست علمی

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با موضوع «تمدن‌سازی نوین اسلامی با الگوسازی از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست علمی پژوهشی با موضوع "تمدن‌سازی نوین اسلامی با الگوسازی از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها" امروز با سخنرانی خانم عاطفه صادقی، از اساتید حوزه خواهران، در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

وی بحث را با چند سوال شروع کرد از جمله این‌که لایه‌های یک تمدن چیست؟ از چه کسی باید تمدن را گرفت؟ فرق تمدن اسلامی و تمدن غربی چیست؟ آیا می‌شود مبانی تفکر غربی را اسلامی کرد یا خیر؟ آیا نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر تمدن اسلامی قرار دارد یا خیر؟

خانم صادقی در ادامه به پاسخ این سؤال‌ها پرداخت و بیان کرد: یک تمدن چند ضلع دارد که مهمترین آن مردم و رهبر جامعه می‌باشد، در تمدن اسلامی بحث امام و امت مطرح است. نمونه آن زنجیره تمدن‌سازی امام خامنه‌ای است که تشکیل شده از: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن‌سازی اسلامی.

وی افزود: بخشی از تمدن سازی بحث مهدویت و انتظار عملی و تربیت سرباز است و همه سربازان امام زمان باید ویژگی امام را داشته باشند و مردم باید زمینه فرج را به مدد امام امت اسلامی یعنی ولی‌فقیه آماده نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha