سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ماموستا رستمی

حوزه / ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زن مسلمان باید برای آینده و زندگی خود از بزرگانی همانند حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب کبری (س) و.. الگوبرداری کند، تاکید کرد: بهترین الگو برای هر زنی، حضرت فاطمه (س) است.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان اظهار داشت: نیمی از جمعیت جامعه را زنان و دختران تشکیل می‌دهند که یعنی مسئولیت در قبال این قشر.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از سوی دیگر زنان ظرفیت‌های بالایی در حوزه فرهنگ و اقتصاد هستند که باید با رعایت اصول اسلامی و اخلاقی از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

وی تصریح کرد: اولین گام برای حضور بیشتر و تأثیرگذار زنان در جامعه، ایجاد بسترهای مورد نیاز است؛ زن مسلمان باید به جایگاه واقعی خود برسد.

امام جمعه سنندج ادامه داد: امروز دشمنان به دنبال ترسیم یک چهره و سیمای بسیار متفاوت از زن مسلمان هستند و برای این کار دست به هر توطئه و دسیسه فرهنگی و حتی تحریف تاریخ و… می‌زنند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه زن مسلمان باید برای آینده و زندگی خود از بزرگانی همانند حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب کبری (س) و.. الگوبرداری کند، تاکید کرد: بهترین الگو برای هر زنی، حضرت فاطمه (س) است؛ حضرت نماد بارز وفاداری، تدین و اخلاق مداری است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اجازه ندهی بیگانگان و دین ستیزان الگوی خود را به زن مسلمان تحمیل کنند و نماد زندگی بانوی فرهیخته مسلمان، زنان غربی شود.

امام جمعه سنندج در پایان گفت: انتظار داریم که مراکز فرهنگی و دینی مانند حوزه‌های علمیه نقش بیشتری در تبیین جایگاه زن در اسلام داشته باشند، بنابراین باید بسترهای اعتلای هرچه بیشتر بانوان در جامعه اسلامی مهیا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha