یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ سومین همایش ذکر و شعر به مناسبت سالروز شهادت علی بن باقر(ع) در کاشان

حوزه/ به مناسبت ۲۷ جمادی الثانی، سالروز شهادت شهید اردهال حضرت علی بن باقر(ع)، سومین همایش ذکر و شعر در کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به مناسبت گرامی داشت ۲۷ جمادی الثانی، سالروز شهادت شهید اردهال حضرت سلطان علی بن باقر (ع)، شب گذشته به همت کانون مداحان سومین همایش ذکر و شعر علی بن باقر (ع)، در مسجد صفاری کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان در این مراسم، دارالمومنین بودن کاشان را به برکت وجود حضرت علی بن باقر (ع) دانست و گفت: افتخار شهر حسینی، هیأت مذهبی و ولایی بودن کاشان به برکت وجود حضرت در مشهد اردهال است.

وی، با تاکید بر معرفی علی بن باقر (ع) به عاشقان اهل بیت (ع) اظهار کرد: هیئات مذهبی برنامه ریزی لازم را برای عزاداری این امام زاده واجب التعظیم در تکایا و حسینیه‌ها فراهم کنند، چرا که متأسفانه نتوانسته‌ایم، جایگاه، شأن و منزلت این بزرگوار را در داخل و خارج از کشور و جهان اسلام به خوبی تبیین کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، با بیان اینکه حضرت علی بن باقر (ع) کربلا گونه به شهادت رسید، گفت: از عاشقان اهل بیت (ع) و شیعیان انتظار داریم در ۲۷ جمادی‌الثانی سال‌های آینده در کنار مراسم سنتی مذهبی قالی شویان، مراسم عزاداری باشکوهی را بدین مناسبت برگزار کنند.

ضرورت تبیین شخصیت شهید اردهال

محمود شریفی، دبیر ستاد ۲۷ جمادی‌الثانی، سالروز شهادت علی بن باقر (ع) هم در نوشتاری آورده است: روز ۲۷ جمادی‌الثانی برای مردم دارالمومنین کاشان و فین و اردهال، یادآور خاطره‌ی شهادت سفیرالامامین حضرت سلطان علی بن باقر علیه السلام است. شهادتی که تداعی کربلا و عاشورای حسینی است.

مقام والای آن شهید ولایت شایسته تکریم فراوان و در خور است که البته در طول تاریخ آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است، اما چند سالی است که به لطف خدا و عنایت آن حضرت حرکت در جهت تبیین شخصیت شهید اردهال و تکریم ۲۷ جمادی‌الثانی سرعت بیشتری گرفته است.

در راستای این حرکت، (ستاد ۲۷ جمادی‌الثانی) شکل گرفت و مجموعه‌ی اداری و فرهنگی شهرستان کاشان و نهادهای مردمی و هیئآت مذهبی و جامعه ادبی و هنری در زیر پرچم آن حضرت به صورت متشکل و هماهنگ این حرکت مقدس را شتاب بخشیدند.

امسال جلسات متعددی در سازمان اوقاف و امور خیریه کاشان برگزار و گزارش کامل و مصوبات آن در محضر امام جمعه محترم و نماینده ی ولی فقیه آیت الله سلیمانی ارائه شد و رهنمودهای آن بزرگوار هم راهگشای این مسیر گردید. الحمدلله امسال نسبت به سالهای گذشته حجم بیشتری از پتانسیل شهر به این امر پرداخته‌اند.

انتظار می‌رود که مردم کاشان این روز بزرگ را در تقویم سالانه خود قرار دهند و در حافظه خود بسپارند و بیشتر از پیش تکریم کنند. چرا که شیعگی خود را مدیون آن حضرت هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل الساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا