چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اردبیل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه  فاطمیه سلام‌الله‌علیها مشکین‌شهر با بیان اینکه زهرای مرضیه نمونه کامل عمل به قوانین الهی است، اظهار کرد: اوج عفت و پاکدامنی شمه‌ای از عبودیت حضرت زهرا سلام الله علیهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم فاطمه نعمتی در نشست عفاف و حجاب که به مناسبت هفته زن در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان مشکین‌شهر برگزار شد، در تبیین سیره عبادی حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: آن حضرت در سایه عبودیت خداوند متعال به فتح رفیع‌ترین قله‌های تعالی و کمال نائل آمد.

وی افزود: عبودیت در وجود ملکوتی فاطمه زهرا سلام الله علیها به نحو کامل تجلی یافته بود و فقط معطوف در عبادت نبود، بلکه این بانوی مکرم کل زندگی خود را بر اساس خواست خداوند تنظیم می‌کرد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه سلام‌الله‌علیها مشکین‌شهر در ادامه با اشاره به رفتار عفیفانه زهرای مرضیه سلام الله علیها اذعان داشت: دخت نبی اکرم صلی الله علیه و آله آئینه تمام‌نمای حجاب و عفاف اسلامی است و به تعبیر دیگر اوج عفت و پاکدامنی شمه‌ای از عبودیت آن حضرت می‌باشد.

نعمتی با بر شماری مصادیق عفت، گستره این صفت را فراتر از پوشش و حجاب دانست و گفت: عفاف در همه ابعاد گفتاری و کرداری و برای تمام اقشار به ویژه زنان جامعه ضروری است و نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی جوامع دارد.

وی تصریح کرد: تکلیف به عفت و حجاب در اسلام، به طور کامل حکیمانه وضع شده است و در حقیقت رفتار به دور از خودآرایی و خودنمایی، سبب آسایش و امنیت فرد و جامعه شده و مانع بسیاری از فتنه‌ها می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha