یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه / امام جمعه موقت شهر سنندج گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی متعلق به همه ادیان، فرهنگ‌ها و قومیت‌های ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، امروز در دیدار با طلاب و روحانیون مدارس دینی اهل سنت کردستان که با محوریت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پاسداشت مناسبت‌هایی همانند دهه فجر نقش بزرگ و پررنگی در تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی و مبارزات این ملت در مسیر آزادیخواهی دارد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: با نگاهی به وضعیت استان‌ها و مناطق سنی نشین در کشور و مقایسه آمارهای فرهنگی، اقتصادی و… به عینه می‌بینیم که انقلاب اسلامی نسبت به زمان ستمشاهی نگاهی وحدت آفرین به تمام کشور به ویژه استان‌هایی همانند کردستان داشته و دارد و نمونه بارز آن رشد مراکز دینی، مساجد و… در این مناطق است.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی متعلق به همه ادیان، فرهنگ‌ها و قومیت‌های ایران است، عنوان کرد: دهه فجر یک جشن ملی است که هر کسی سهمی در آن دارد و نمی‌توان آن را به سود جریان و گروه خاصی مصادره کرد، زیرا این انقلاب به فرموده امام راحل متعلق به همه ملت ایران می‌باشد.

عضو شورای افتاء سنندج اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط ویژه ای که بر منطقه و حتی جهان حاکم است، می‌طلبد که برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت تخصصی و هدفمند برگزار شود، باید برنامه‌های این دهه مبارکه در راستای تبیین فلسفه انقلاب اسلامی در برابر طاغوت و استکبار باشد.

امام جمعه موقت شهر سنندج یادآور شد: منبرها و مجالس سخنرانی در ایام دهه فجر فارغ از اینکه باید از شور خاصی برخوردار باشند، برای مخاطب و شنونده اقناع کننده باشد و بروز و ظهور انقلاب اسلامی برای نسل جوان به خوبی تبیین و واکاوی شود.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی برای برگزاری اعیاد این دهه مبارک نهایت استفاده را ببریم و تاریخ مبارزات ملت ایران برای رسیدن به این نقطه به صورت کامل و جامع واکاوی و تشریح شود، زیرا با این کار مسیر تحریف حقایق انقلاب توسط رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمن بسته می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha