چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سیانور

حوزه/ "سیانور" حقیقتاً از معدود آثار سینمای ایران با موضوع انقلاب اسلامی و به طور مشخص تحولات سازمان مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب است که بازیگران کاربلد و نام آشنایی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از موفق ترین فیلم‌های سینمایی در حوزه آثاری با حال و هوای انقلاب اسلامی- البته به طور نسبی و نه مطلق- فیلم "سیانور" به کارگردانی بهروز شعیبی و ایفای نقش بازیگران نام آشنایی چون مهدی هاشمی، حامد کمیلی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، هانیه توسلی و پدرام شریفی است که البته محصول دهه نود سینمای ایران و به طور مشخص سال ۱۳۹۴ است.

در واقع این اثر، نخستین فیلم از سه‌گانه سینمایی انقلابی سید محمود رضوی در مقام تهیه‌کننده است که در این فیلم به طور خاص به ماجرای اختلافات درون سازمانی مجاهدین خلق پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۵۷ می‌پردازد.

داستان سیانور بدین قرار است که دو جوان دانشجو به نام‌های امیر فخرا و هما اعتمادی در دوران دانشگاه با هم آشنا و عاشق هم می‌شوند، اما افکار و ایدئولوژی‌هایشان آنها را از هم دور می‌کند. پس از چندین سال، امیر فخرا جذب گارد ساواک می‌شود و دخترک آرزوها و آرمان‌هایش را در تفکرات سازمان مجاهدین خلق می‌یابد. بدین ترتیب این دو در شبی بارانی و در حالی که هما زخمی است دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند، اما عشق و عقاید و فعالیت‌هایشان اوضاع را برایشان پیچیده می‌کند.

همان طور که در زمان اکران منتقدان و کارشناسان نیز بیان داشته اند، این فیلم یکی از معدود فیلم‌های جذاب، پرتعلیق و قصه‌گو با موضوع انقلاب اسلامی است که نویسندگی آن را مسعود احمدیان انجام داده و به عنوان یکی از آثار ماندگار در این حوزه شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha