دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عس

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی، امیرمؤمنان(ع) را الگویی وارسته برای همه جهانیان به ویژه مسئولین دانسته و افزودند: مسئولین در کنار انقلابی و مردمی بودن باید تمام تلاش و فعالیت خود را بر مبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه قرار دهند تا زمینه‌های رشد جامعه را فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله دری نجف آبادی و اعضای هیئت مدیره بنیاد غدیر استان مرکزی با بیان اهمیت و ضرورت برگزاری همایش عدالت علوی در بیان امیرمؤمنان (علیه السلام) گفتند: با وجود جریان‌های انحرافی فراوان در زمان کنونی معرفی و شناساندن معارف اسلام ناب محمدی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) به جهانیان از نیازهای مبرم زمان ما است.

این مرجع تقلید در ادامه به اهمیت جایگاه امیرمؤمنان (علیه السلام) در هدایت جامعه اسلامی و بیان حقایق دین مبین اسلام توسط ایشان اشاره کردند و افزودند: شناساندن امیر مؤمنان تبیین سیره عملی آن حضرت و بیانات ایشان که تبلور معارف اسلام ناب محمدی از بُعد عدالت، برابری، حق جویی و مبارزه با باطل است، کار بسیاری مهمی است.

معظم له همچنین با اشاره به معارف بلند و مطالب دقیق کتاب نهج البلاغه بیان داشتند: سخنان جامع امیر مؤمنان (علیه السلام) در زمینه‌های فراوان پاسخگوی نیازهای امروز جامعه بشری می‌باشد، از این رو باید یکی از محورهای شناساندن ایشان به جهانیان و محور اتحاد بین مسلمانان واقعه غدیر خم و کتاب شریف نهج البلاغه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزودند: اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است؛ جهل، فقر و ظلم، اگر به جای این سه دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود، شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.

ایشان با تبیین جایگاه عدالت در جامعه گفتند: اسلام بر مسئله عدالت بسیار تاکید فرموده است، چرا که مقدمه امنیت است. از این رو در سیره و سخنان ائمه (علیهم السلام) این موضوع بسیار تاکید شده است که می‌توان به رساله حقوق امام سجاد (علیه السلام) اشاره نمود که آن حضرت تا پنجاه حق را بیان کرده اند.

این مرجع تقلید، امیرمومنان (ع) را الگویی وارسته برای همه جهانیان به ویژه مسئولین دانسته و افزودند: مسئولین در کنار انقلابی و مردمی بودن باید تمام تلاش و فعالیت آنان بر مبنای مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه باشد تا زمینه‌های رشد جامعه را فراهم سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha