چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
انقلاب

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: بانوی انقلابی و اسلامی الگوی سومی بود که انقلاب اسلامی ایران به دنیا معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آمنه رضایی در سلسله‌نشست‌های روایت انقلاب که به همت نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان قم به‌صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به جایگاه زنان در انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی (ره) جملات بسیار ارزشمندی در خصوص زنان دارند به‌طوری‌که می‌فرمایند ما بانوان را به عنوان رهبران نهضت قبول داریم.

وی ادامه داد: بانوی انقلابی و اسلامی الگوی سومی بود که جمهوری اسلامی ایران به دنیا معرفی کرد.

رضایی با بیان اینکه انقلاب جرأت طوفان به ما داد، تصریح کرد: استقلال و آزادی دو اصلی بود که انقلاب به کشور ما داد به‌طوری‌که این کشور بعد از انقلاب وابسته به هیچ کشوری نیست.

وی تصریح کرد: امید مسلمین جهان و به‌خصوص جبهه مقاومت به انقلاب اسلامی است، امروز انقلاب اسلامی دین فردی را به دین اجتماعی تبدیل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مادران و زنان ایران در همان روزهای اول مبارزات انقلابی در کنار مردان حضور داشتند و در طول جنگ تحمیلی نیز در کنار تربیت فرزندان انقلابی در پشت‌جبهه‌ها امدادرسان خط مقدم جبهه‌ها بودند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی عرصه رشد و تکامل است و باید در این مسیر تلاش کنیم تا به رشد و بلوغ برسیم.

رضایی افزود: شهید سلیمانی‌ها، شهید حججی ها، باکری‌ها و … به‌خوبی در محیط انقلاب رشد کردند و نمره ممتازی گرفتند.

وی به رشد علمی زنان در انقلاب اشاره کرد و گفت: زنان در طول این ۴۰ سال بر خلاف دوران پهلوی به‌خوبی توانستند به لحاظ علمی و فکری رشد کنند و امروز در همه عرصه‌ها زنان حرف برای گفتن دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha