سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
موحدی

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد: تاکنون یک هزار دانش آموز فعال قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل و حفظ در استان شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، علی موحدی امروز در نشست کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کریم با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی دانش‌آموزی با حضور معاونین دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای انقلابی استان در دو سال گذشته اظهار کرد: کارگروه قرآن، عترت و نماز زیرمجموعه این ستاد، وظیفه ساماندهی و متمرکز کردن فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با وجود تشکیل این ستاد و کارگروه اما همچنان از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌ها برای تحقق اهداف قرآنی استفاده نشده است.

موحدی عنوان کرد: اگر همه ظرفیت‌ها تجمیع شوند، با شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی ضمن ترویج و تعمیق آموزه‌های این کتاب سعادت بخش، آینده درخشان‌تر قرآنی برای استان رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: تدوین یک طرح جامع و نقشه راه برای شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی از پیش دبستانی تا سال دوازدهم با استفاده از توان و ظرفیت همه دستگاه‌ها مهم و ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکنون یک‌هزار دانش آموز فعال قرآنی در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل و حفظ در استان شناسایی شده‌اند، یادآور شد: این دانش‌آموزان در سه مرحله پایش، آمایش و پرورش دانش‌آموزان در راستای توانمندسازی با حضور مربیان و اساتید مجرب استانی، کشوری و بین‌المللی به صورت قطبی آموزش خواهند دید.

موحدی در پایان تاکید کرد: فرهنگ سازی قرآنی به ویژه تربیت حافظان قرآن باید مورد توجه همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    سلام ایکاش ۱۰۰۰۰ دانش آموز فقیر بلوچ را هم شناسایی میکردید.