یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام اسماعیل غبیشی، مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه

حوزه/ مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه گفت: مدیریت سامانه پایش پرونده‌های تحصیلی یک کار کاملاً جدید و بسیار مفید است و امیدواریم به زودی سامانه آن راه‌اندازی شود و پشتیبانی کشوری مدارس و مراکز استانی را بر عهده بگیرند.

حجت‌الاسلام اسماعیل غبیشی، مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به ساختار این مدیریت در معاونت آموزش حوزه‌های علمیه گفت: دفتر امور تحصیلی زیر مجموعه معاونت آموزش است و دارای سه اداره مستقل ارزشیابی علمی، خدمات آموزشی و اداره پایش پرونده‌ها است.

وی در ادامه افزود: در اداره ارزشیابی علمی، تمام امور مربوط به امتحانات کتبی و امتحانات شفاهی و کمیسیون طرح سوال با همه زوایای مختلف آن اعم از انتخاب واحد، ورود نمره، برگزاری امتحان و نظارت، ثبت و ضبط اطلاعات در سامانه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام غبیشی اظهار داشت: در اداره خدمات آموزشی تمام امور مرتبط به ارزیابی تحصیلی که کارتکس خروجی تحصیل طلبه در هر مقطع و سطح و پایه است، انجام می‌شود. واحد انتقالات در این اداره است امور مرتبط با جابجایی طلاب در حین تحصیل پس از تطبیق نمرات و برنامه‌های آموزشی سایر مراکز در این مجموعه انجام می‌شود.

مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش ابراز داشت: سومین اداره که به‌تازگی در مجموعه ما به راه افتاده، کار پایش پرونده‌ها را بر عهده دارد و به افت و رشد تحصیلی طلاب رسیدگی می‌کند؛ همچنین پشتیبانی از صدور گواهی‌ها و استعلامات نهادها و ادارات مختلف کشوری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: دبیری کمیسیون آموزشی ستاد بر عهده این اداره است و تمام پرونده‌های کمیسیونی آموزش اعم مدرسه‌ای، استانی با ستادی تا صدور حکم در این کمسیون تصمیم‌گیری می‌شود.

حجت‌الاسلام غبیشی خاطرنشان کرد: این کمیسیون هر دو هفته تشکیل جلسه می‌دهد و در هر جلسه نزدیک به ۵۰ پرونده به شکل ویژه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: مدیریت سامانه پایش پرونده‌های تحصیلی یک کار کاملاً جدید و بسیار مفید است و امیدواریم به زودی سامانه آن راه‌اندازی شود و پشتیبانی کشوری مدارس و مراکز استانی را بر عهده بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha