دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلیل سامان

حوزه/ "ارمغان تاریکی" و "پروانه"، دو اثر ماندگار کارگردان کاربلدی است که در تاریخ کارهای انقلابی- تاریخی دست به تولید سه گانه ای زده که انصافاً با ساخت آن ها تراز این قبیل آثار در تلویزیون ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از ماندگارترین سریال‌ها با موضوع انقلاب و حوادث و وقایع مرتبط با آن، سریال" ارمغان تاریکی" ساخته جلیل سامان است که سال ۸۹ از شبکه سوم سیما به روی آنتن تلویزیون رفت.

در این اثر بازیگران شاخصی همچون آرش مجیدی، امیر آقایی، لیلا زارع، سودابه بیضایی و مجید مشیری به ایفای نقش پرداخته اند.

در واقع این سریال، نخستین اثر از سه‌گانه تاریخی- انقلابی جلیل سامان به شمار می‌رود که داستان آن به ماجراهای برخی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و درگیری درون سازمانی آنها با یکدیگر در نخستین ماه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط است.

سامان در ادامه" ارمغان تاریکی"، سریال" پروانه" را در سال ۹۲ و" نفس" را چهار سال بعد در سال ۹۶ ساخت تا سه‌گانه‌اش درباره جزئیات فعالیت‌های سازمان مجاهدین خلق به نوعی کامل شود؛ سه اثری که انصافاً تراز سریال‌هایی با این موضوعات در تلویزیون را ارتقا بخشید.

در سریال پروانه نیز بازیگرانی چون قطب‌الدین صادقی، سارا بهرامی، شهرام عبدلی، متین ستوده و نیما رئیسی حضور داشتند و نکته جالب در خصوص این اثر آن است که به روایتگری برخی ماجراهای جذاب در اواخر دهه پنجاه می‌پردازد و قصه پسر جوانی را روایت می‌کند که به همراه تعدادی مبارز آرمان‌هایش را در گرو تحقق اندیشه‌های سازمان مجاهدین خلق جستجو می‌کند.

این سریال در واقع نخستین حضور جدی و حرفه‌ای سارا بهرامی در تلویزیون به شمار می‌رود که خود باعث شد، این هنرپیشه در ادامه کارهای حرفه‌ای اش بسیار دیده شود و پله‌های موفقیت را سریع‌تر طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha