شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ استاد دانشگاه تهران با بیان این که انقلاب اسلامی ایران مسیر رشد و ترقی را طی می‌کند، گفت: رشد و توسعه انقلاب اسلامی ایران قابل مقایسه با انقلاب‌های دیگر نیست.

شاهین صادقی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های امام خمینی (ره) در حالی در بهمن ۵۷ شکل گرفت که پیش از آن کشور کاملاً وابسته به غرب بود.

وی افزود: انقلاب‌هایی که در طول تاریخ در کشورهای دیگر به وقوع پیوسته بیش از یک قرن زمان برده تا به خودشان بیایند اما انقلاب اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته در زمینه‌های مختلف به موفقیت‌های خوبی رسیده است البته نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که همواره توطئه‌های علیه کشورمان از جنگ گرفته تا تحریم‌های ظالمانه وجود داشته است اما با این وجود این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

وی ادامه داد: در انقلاب‌های کشورهای دیگر بیش از یک قرن کشید تا این کشورها خودشان را پیدا کرده و مسیر توسعه را در پیش بگیرند آن هم با تحریم و توطئه‌های بیگانگان روبرو نبودند.

صادقی نسب به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان در دیدار با هنرمندان فرمودند حرکت و جهت کلی نظام به سمت توسعه است هرچند که ایرادات هم داشتیم.

وی تصریح کرد: باید خوبی‌ها را هم دید، ما امروز یک کشور مستقلی هستیم که در عرصه‌های علمی ریل‌گذاری مناسبی صورت‌گرفته و علاوه بر این از قدرت بازدارندگی خوبی هم برخوردار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha