سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1008066
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
نشست خبری فیلم نمور

حوزه/ در نشست خبری که برای فیلم "نمور" برگزار شد، نوشین معراجی، نویسنده فیلم، در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل، بیان کرد که اگر بین دو نفر عشق قوی باشد، بچه آن‌ها حتی بدون صیغه، به نظر من حلال زاده است!

به گزارش خبرگزاری حوزه، بابک شکورزاده، در نقدی بر اظهارات فیلمنامه نویس فیلم "نمور" اینگونه نوشت:

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با حواشی که داشت به پایان رسید و فصل جدیدی از سینمای ایران را برای مخاطب باز کرد.

معمولاً یکی از بخش‌های هیجانی و بعضاً حاشیه ساز جشنواره، نشست خبری عوامل فیلم‌هاست که در محل تجمع اهالی رسانه است برگزار می‌شود.

در این نشست، ممکن است که با توجه به عواملی همچون نوع قصه، حضور چهره‌ها در فیلم و … مطالب مختلفی نسبت به فیلم‌ها مطرح شود. یکی از نکات مهمی که معمولاً در توضیحات عوامل فیلم به دست می‌آید، نوع تفکر و گرایش صاحب اثر است.

یکی از فیلم‌های این دوره جشنواره که با اقبالی هم در بخش سودای سیمرغ مواجه نشد، فیلم "نمور" به کارگردانی داود بیدل بود.

در نشست خبری که برای این فیلم برگزار شد، نوشین معراجی، نویسنده فیلم، در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل، بیان کرد که اگر بین دو نفر عشق قوی باشد، بچه آن‌ها حتی بدون صیغه، به نظر من حلال زاده است!

این اظهار نظر خطرناک و گمراهانه بسیار جای تأسف دارد که چرا یک فیلمنامه نویس باید به خودش اجازه دهد که در مسائل شرعی، آن هم مسئله‌ی به این مهمی اظهار نظر کند و چنین جاهلانه عملاً فتوا دهد.

جالب این است که وی به صراحت می‌گوید که به نظر من حلال زاده است. اصلاً این طرز فکر در احکام الهی یعنی گمراهی محض که عملاً تفسیر به رأی و از خلاف شرع‌های آشکار است.

مگر احکام شرعی جای اظهار نظر شخصی است که هر کسی بخواهد از پیش خود حلال را حرام و حرام را حلال کند. وقتی در طول تولید یک فیلم، معمولاً برای مسائل روانشناسی و جامعه شناسی از مشاور استفاده می‌کنند، چرا در امور شرعی دچار تفسیر به رأی می‌شوند و جایگاهی برای مشاور مذهبی قائل نیستند؟.

وقتی فیلمنامه نویس که در واقع معمار اثر است، چنین تفکری داشته باشد، طبیعتاً اثری گمراه کننده را به خورد مخاطب می‌دهد و در نهایت فیلمی تولید می‌شود که لایه‌های پنهان و آشکارش ترویج فحشاء خواهد بود.

امیدواریم مسئولین سازمان سینمایی که در رویکرد جدیدشان بنا دارند از تولید آثار خلاف شرع جلوگیری نمایند به این گونه مسائل توجه داشته باشند و آثاری تولید شود که تراز جامعه اسلامی باشد و فرهنگ سالم و درستی را تحویل مخاطب دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    33 5
    وقتی یه خانم با بی ادبی تمام این حرف ها رو میزنه در واقع داره زشتی های ذاتی خودش رو فریاد می زنه و این دقیقا داره میگه که من در برقراری هر گونه ارتباط جنسی با هر کی خوشم بیاد، آزاد و راحتم.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      8 3
      استغفرالله
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    17 5
    جا داره شکایت بشه برخورد بشه و حتی فعالیتش ممنوع شه، تا بفهمن همچین اظهاراتی از سوی کسایی که خواهیم نحواهیم الگوی جامعه در کشور اسلامی هستند هزینه دارد
  • عباس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    12 4
    واقعا باعث تاسفه که بودجه کشور و نطام و انقلاب اسلامی صرف کسایی بشه که عملا ۱۸۰ درجه با آرمانها و تعالیم نظام اسلامی زاویه داره
  • ا IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    11 4
    شیطان از جنس انسانی
  • مهدی1 IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    10 12
    سلام طبق فتوای امام بیع معاطاه جایز است و حتی نکاح بدون خواندن صیغه را صحیح میداند . کتاب البیع امام رحمه الله علیه رجوع کنید .
    • دروغ ممنوع IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      8 2
      فصل: في عقد النكاح وأحكامه‌ النكاح على قسمين: دائم ومنقطع. وكلّ منهما يحتاج إلى عقد مشتمل على إيجاب وقبول لفظيين دالّين على إنشاء المعنى المقصود و الرضا به دلالة معتبرة عند أهل المحاورة، فلا يكفي مجرّد الرضا القلبي من الطرفين، ولا المعاطاة الجارية في غالب المعاملات ولا الكتابة، وكذا الإشارة المفهمة في غير الأخرس. والأحوط لزوماً كونه فيهما باللفظ العربي، فلا يجزي غيره من سائر اللغات إلّامع العجز عنه ولو بتوكيل الغير؛ و إن كان الأقوى عدم وجوب التوكيل، ويجوز بغير العربي مع العجز عنه، وعند ذلك لا بأس بإيقاعه بغيره لكن بعبارة يكون مفادها مفاد اللفظ العربي؛ بحيث تعدّ ترجمته./ تحریر الوسیله ، طبع نشر آثار امام خمینی ج ۲ صفحه ۲۶۴. چرا دروغ به این واضحی ؟! این تحریر الوسیله امام است ، و ایشان تصریح به صیغه دارند لفظا ، تازه حتی المقدور هم می فرمایند عربی باشد.
    • ناشناس IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      4 1
      لعنت به آدم دروغگو که دیگران را گمراه می کند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    9 2
    وقت خودمان را مصرف فیلم بینی و ... نکنیم ، مطالعه ، قرائت قرآن ، ادعیه و اذکار بخصوص در این ماه و ماههای آتی در دسور کارمان باشد .
  • محمدجواد IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    8 3
    واقعا متاسفم برای کل سینمایی که نویسنده ش این باشه و نمی دونم کی باید برخورد جدی با این حرکات ضد اسلامی بشه و یک بار برای همیشه امثال این احمق روشن بشن که خزعبلات ذهن لجنشونو واسه خودشون نگه دارن!!!
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      4 2
      دقیقا
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    4 3
    صحبت‌های وقیحانه این خانم ثابت کردکه خودش هم از چنین روابطی بدش نمیاد
  • کوپال IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    11 3
    تعجب از سکوت مرگبار حضار
  • طوبی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    7 2
    حالااگه یه چیزی بگیم میگن توهم توطئه دارید، ولی این موضوع کاملاً مشخصه که ریشه اش ازسبک زندگی غربی میاد،همه داریم میبینیم که بین سلیبریتیای غربی چه هنرپیشه،چه فوتبالیست وچه خواننده اکثراً به همین شکل زندگی میکنن وحتی چندتا بچه حرامزاده رو دارن با افتخار بزرگ میکنن درحالی که ۶۰،۵۰ سال گذشته این عمل از نظر اونها هم قبیح وزشت بود،حالا مسئولیت عادی سازی این موضوع شنیع درهمه ادیان رو به عهده سلیبریتیای خودمون گذاشتن.
  • ناشناس IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    8 5
    حتماخودش دوس داره این مدلی بچه داشته باشه حالاازکی خدامیدونه کافرهمه رابه کیش خودپندارد
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    7 5
    ادم بایدشعوراجتماعی هم داشته باشه فقط مدرک وموقعییت کافی نیست متاسفم واسه این زنک
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
      8 9
      چرا با عنوان زنک استفاده میکنین البته من معتقدم هر حرفی بجای خودش باید گفته بشه و این خانم هم عقاید خودش رو بیان میکنه هرچند که بعد از گذشت 43 سال از انقلاب میبینیم که مردم دینی براشون باقی نمانده و اینم بگم هر کس باید ذاتاً عقاید اسلامی یا هر دینی براش مهم باشه، در جوامع غربی هم اصول و چارچوبی برای روابط بین زن و مرد وجود داره و هر شخصی براساس دین و عقایدی که داره باید چارچوب ها رو رعایت کنه من به شخصه به کسی توهین نمیکنم و به شخصه هم نظرات کسی رو نمیپذیرم مثلا من با اجبار چادر سرم نکردم که کسی بخواد با این حرف های به پایه و اساس اعتقادم به حجاب رو سست کنه و باید پذیرفت اگر بنیان خانواده محکم باشه عقاید هم سرچشمه ای زلال خواهد داشت در ضمن حرف من اینه که این طرز فکر و صحبت ها نشأت گرفته از نظراتی هست که کاملاً شخصی و غیرقابل سرپوش گذاشتن هست و باید پذیرفت که دوقطبی بین افکار در جامعه ایجاد شده و باید سعی کنیم تا با تربیت درست فرزندانمان اونها رو از گزند آسیبها در امان نگهداریم چون شما جلوی زبون این خانم رو گرفتین باقی جامعه رو چکار میکنین که در خفا کار خودشون رو میکنن البته باید به این ضرب المثل هم اشاره کنیم که (از آن نترس که های و هو دارد از آن بترس که سر به تو دارد) این خانم حرفشون رو در جمع زدن اما اونایی که به سر و صدا در جامعه کار خودشون رو میکنن و کسی با خبر نمیشه که تفکر و عقیده و مرامی داره و داره گند میزنه به جامعه و زیرآبی به اصطلاح کار خودشو میکنه و جوان ها ازشون الگو میگیرن رو چکار باید کرد پس حرف های الکی زیر مطالب ننویسن و فکر کنین که جامعه ما چرا به سمت و سویی میره که جوان ها دیگه هیچ چیزی رو قبول ندارن و به سمتی میرن که به اصطلاح شما سمت باطل و فناست
    • به 8:15 IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      2 0
      پرسیدی چرا جامعه به سمت ....میره؟؟؟؟؟ نکند پیامبران هم مقصراند دسته ای از آیات قرآن اكثريت را در همه جا مذمت كرده است. 1-در 38 مورد تعبير دارد كه: «أكثرهم لا يعقلون» ، «أكثرهم لا يومنون» ، «أكثرهم لا يعلمون» و ... 2- در 6 مورد مي‌گويد: «أكثرهم الفاسقون» ، «أكثرهم الكافرون» ، «أكثرهم كاذبون» و ... 3- در 6 مورد مي‌گويد: «كثير منهم فاسقون» و ... 4- أكثرهم للحق كارهون (سوره مومنون/آيه70) اكثر مردم، حق را دوست ندارند. 5- يا اينكه: لقد حق القول على أكثرهم فهم لا يؤمنون (سوره يس/آيه7) حق براي اكثر آنها آشكار شد، ولي زير بار نمي روند. 6- يا اينكه: أكثرهم لا يعلمون الحق فهم معرضون (سوره انبياء/آيه24) ب- دسته ديگري از آيات، نسبت به اقوام تمام انبياء است که اکثریت را مذمت کرده است: خداوند نسبت به اهل كتاب در سوره آل عمران، آيه 110 مي‌گويد: و اكثرهم الفاسقون اكثريت اهل كتاب كه ايمان به رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) نمي آورند، فاسق هستند. درباره قوم حضرت موسي (عليه السلام) مي‌گويد: و ما كان أكثرهم مؤمنين اكثريت آنها ايمان نياورند. حتي كساني هم كه ايمان آورده بودند به حضرت موسي (عليه السلام): فإذا جاءتهم الحسنة قالوا لنا هذه و إن تصبهم سيئة يطيروا بموسى و من معه ألا إنما طائرهم عند الله و لكن أكثرهم لا يعلمون. (سوره اعراف/آيه131) وقتي كارهاي خوب پيش مي آمد، خوشحال بودند و اگر اتفاق بدي پيش مي آمد، به فال بد مي گرفتند و مي گفتند كه اين از شومي حضرت موسي (عليه السلام) است و اكثر اينها نمي دانند و نمي فهمند. يعني اكثريت قوم حضرت موسي (عليه السلام) كه به او ايمان آورده بودند. درباره قوم حضرت ابراهيم (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 103) درباره قوم حضرت نوح (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 121) و ما آمن معه إلا قليل (سوره هود/ آيه40) جز تعداد اندكي، به حضرت نوح (عليه السلام) ايمان نياوردند. درباره قوم حضرت هود (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 139) درباره قوم حضرت صالح (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 158) درباره قوم حضرت لوط (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 174) درباره قوم حضرت شعيب (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 190)
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    6 6
    دوستان تقصیر خود ما مردمه.وقتی زیادی به امثال اینا توجه میکنیم روشون زیاد میشه و فکر میکنن واقعا آدم خاصی هستند و تو همه چیز اظهار نظر میکنن.و یه مشت ساده هم میشن مقلد اینها.
  • معترض به ترویج فحشا IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    8 5
    باید با این شخص برخورد قانونی بشه که چرا در رسانه ترویج فحشا و زنازادگی میکنه در هیچ دینی این امر پذیرفته نیست مگر در قاموس شیطان پرستان.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    7 9
    این حرفش درست نیست ولی توجه داشته باشید که روحانیت هم همه جا سرک میکشه و تو همه چیز اظهار نظر میکنه
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      6 5
      چشم . به دین میگیم همه جا سرک نکشه . واقعا اگر اسلام بری بیرون، کمک بزرگی به اعتلای جامعه مسلمانان شده است که از چنین جهالت هایی خالی میشود
    • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
      0 0
      خدا پدرت رو بیامرزه!
    • ندارم IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      4 1
      اگر روحانیون به همه جا سرک نکشه پس کی می خواهد امثال این را ساکت کنند شماها؟ هر انسانی وظیفه نهی از منکر و امر به معروف دارد روحانیون انسان نیستند؟ همین نادانی امثال شما از پیشرفت کشور جلوگیری می کنند لطفا قبل از زدن هر حرفی حداقل کمی فکر کنید روحانی به کسی گفته می شود که در فقه مسائل دینی درس خوانده است و استاد است و اگر امر به معروف و نهی از منکر نکند دیگر روحانی نیست
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
      2 1
      اشتباه گرفتی بابا این زنه تو همه چیز سرک می کشه و نظر می ده.
  • سمیرا IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    اقای رهبانی یه تئاتر بازی کرد اسمش هداگابلر بود سریع ممنوع الکار شد
  • ایرانی ام IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    6 5
    بی حیایی و پرده دری خودشو با مردها نشون داد. قاون باید به خاطر ترویج فحشا، باهاش برخورد شدیدی بکنن.
  • دریا IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    4 2
    به غیر از آدمهای تازه به دوران رسیده یا جاهل همه می دانند که تو علمی که تخصص ندارند نباید نظر بدهند اون هم چه نظری؟ نظری تا این حد احمقانه. مثل اینه که من بگم اگه کسی با عشق به فیلم نامه نویسی، اگه حتی بره wc، کارش همون فیلم نامه نویسیه چون با عشقی پاک رفته و باید تو جشنواره فجر بهش سیمرغ بلورین بدیم.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    5 5
    با این افراد باید برخورد بشه امثال همینا باعث شدن جامعه به لجن کشیده بشه به چه حقی حرام خدارو را حلال اعلام میکنه؟؟؟
  • م.م IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    3 4
    وجود این افراد یک خطر برای جامعه خصوصا جوان هاست چون این آدم کوچک مغزمتاسفانه کارگردان است وبراساس عقل ناقص خودواز طریق رسانه افکار مسموم خود را انتشار خواهد داد،کاش امثال این فرد بیشعور مجازات میشدند
  • فرشته IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 4
    چقدر مردها بی غیرت شدن، سکوت کردن که اینطور آدمای هرزه، زیاد شدن. مرگ بر هر چی بی غیرت و مفسده.
  • م.م IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 4
    یکی از نشانه های قیامت وودوران آخرالزمان اینه که گناه رو عادی جلوه میدن وگناه برای مردم عادی میشه متاسفانه یک عده آدم ب ظاهر باشعور اما حقیقتا بیشعور خیلی راحت پشت دوربین میشینن وهر چرت وپرتی که باب دل خودشونه روبه زبون میارن وبا چرندیات واراجیفشون ذهن جوان هارو آلوده میکنن و حرفاشون نشون دهنده عقل کم ومغز کوچیکشونه وچه بسا جوانهایی خام باشنیدن این چرندیات به گناه کشیده میشن واین یعنی ترویج گناه وفساد وعادی شدن گناه افسوس وصد افسوس که کسی در اون جمع به نشانه ی اعتراض بر نخواست وهمه سکوت کردن واین هم یعنی تایید اراجیف این زن بیشعور ختم کلام :عجب صبری خدا دارد
  • رضوان IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 6
    از این جور موارد تا زمانی که به خود نیاییم خواهد بود. البته حق پوشیده نخواهد شد با بیانات جاهلانه و وقیحانه و کج فهمانه ی افراد . وقتی محور زندگی و هدف آن شهوت پرستی در تمامی جنبه هایش باشد ببش از این نمی شود انتظار داشت ، یک زندگی حیوانی و شهوانی و پوچ که سرانجام آن ناکجاآباد است و بس. والسلام علی من اتبع الهدی
  • ارکیده IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 5
    چقدر حیفه که امثال این آدمها شدن الگوی جوانان و بودجه مردم را هم مصرف میکنند ما که از ته دل ناراضی هستیم حتماااا باید رسیدگی بشه...
  • ولی اله نورمحمدی IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    5 5
    نرم افزارهای یهود دارند از پایه سبک و نگرش زندگی شیعیان ایران را به سبک زندگی غیر اسلامی نزدیک می کنند .سر چشمه را ببینید نه نتیجه را ،تا سرچشمه لجن و لجن زار آزاد است منتظر غرق شدن امثال نوشین معراجی باید بود.فضای مجازی قتلگاه شده چرا مسئله به این وضوح را کسی نمی بیند
  • مهدیه IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    3 5
    شما می دانید هدف اصلی از ایجاد داعش تولید بچه های حرامزاده بود حالا هم دارند در ایران این مدلی به هدفشان نزدیک می شوند،چند تا فیلم از بازیگر و نویسنده دارند به آنها می گویند این حرف بگو این مدل بپوش در غیر اینصورت فیلم پخش می کنیم
  • خالد IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    3 5
    مقصر قتل دختر اهوازی شما هستی با فیلم نامشروع با حرف رابطه نامشروع حرف میزنید
  • Ak IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    5 5
    این خانم رو باید ممنوع الفعالیت کنند، وقتی قشر مذهبی ما وارد سینما،کارگردانی، نویسندگی نمیشه اوضاع اینجوری میشه دیگه!!!!یکنفر بی حیا به خودش اجازه چنین مزخرفاتی میده،
  • سارا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 5
    سلام واقعا متاسفم که بودجه مملکت صرف چنین افرادی میشه که به راحتی حرام خدا را حلال میکنن. وتعجب میکنم از وزارت ارشاد و علما که چرا با این گونه صحبت ها برخورد نمی کنن. خداوکیلی تا وقتی بودجه مملکت صرف یک سری آدم عقب افتاده میشه و هیچ کس هم روی محتوایی که با حرفا و پوشش و فیلم هاشون به خورد ملت میدن نظارت درستی نمیکنه همین میشه دیگه... در جشنواره ی فیلم فجر یک عده سلبریتی عقده ای برای نمایش کمبود هاشون، خودشون را شکل دلقک میکنن و میان توی جشنواره و میشن الگوی یک سری جوان پاک و ساده هیچ کس هم روی پوشش این ها نظارت نداره هرچی هم که دوست دارن میگن اون وقت میگن توی این مملکت آزادی نیست دیگه آزادی از این بیشتر!!!
  • ایران اسلامی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 5
    جای تعجب که کسی توی دهن این داور مروج حرام زادگی نزد....تو غلط می کنی فکر می کنی حرام زادگی با عشق توجیح میشه تو عقل داری نه فکر می تونی بکنی
  • سید محمد شیوایی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    4 5
    این زن منحرف که بخود جرات داده در دین و احکام مقدس آن بحث انحرافی ایجا کند و جامعه را بسمت فساد وفحشا سوق دهد و حرامزاده سازی را رواج دهد را می بایست محاکمه و حبس نماید و برای همیشه از فعالیت هنری اجتماعی ممنوع و محروم سازد . چطور همچنین اشخاص پلیدی به داوری فیلم انتخاب می شوند !؟ لعنت بر باند تبهکاران نفوذ کرده در ارکان مملکت ما .
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۷
    1 9
    دست وزارت ارشاد دردنکنه
  • ایران IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    6 5
    موضع اصولی همواره به معنای آرایش تهاجمی گرفتن به هرگونه اظهارنظری بی‌آن‌که زمینه و پیشینه و گوینده آن سخن را بشناسیم نیست. موضع اصولی، نیازمند سنجیدگی است. این سنجیدگی در نسبت با نخبگان و اهالی هنر ضرورتی مضاعف دارد. رواداری نه به‌معنای تسامح و کوتاه‌آمدن از ارزش‌ها بل به‌معنای تحمل و سنجیدگی، چیزی است که جامعه ما به آن نیازمند است. حتی شاید مستلزم نوعی تغافل باشد تا بر چیزهای بی‌اهمیت چشم ببندیم تا خودمان عامل بزرگ‌شدن و دیده‌شدن آن سخن یا کنش اشتباه نشویم. البته معدودی از اهالی هنر متأثر از تأثیرات روشنفکری بر میدان هنر، به ورطه لجاجت می‌افتند و خود را مبدل به عناصری حاشیه‌ای و فراموش‌شده می‌کنند که این دسته از دایره تحلیل ما بیرون‌اند، ولی غالب هنرمندانی که داخل کشور مشغول فعالیت‌اند، علقه‌های ملی و دینی دارند و به‌دور از غوغای سیاست‌زدگی به کار خود مشغول‌اند. در این میان بزرگ‌ترین اشتباه این است که با پیش‌داوری هرگونه اظهارنظر از جانب هنرمندان را تقابل با شریعت و ارزش‌ها تفسیر کنیم. برخورد با هنرمندان نباید به‌گونه‌ای باشد که آنها را به ورطه لجاجت و عناد سوق دهد. برخوردهای تند و به‌ظاهر انقلابی گاه نه‌تنها هوده‌ای نمی‌بخشد بلکه تکمیل‌کننده پازل دشمنان و براندازانی می‌شود که به‌دنبال غیریت‌سازی هنرمندان با نظام و انقلاب‌اند. موضع‌گیری‌های تند و نسنجیده علیه اظهارنظر کوچک هنرمندی در نشست رسانه‌ای بعد از اکران یک فیلم، می‌تواند به ضد هدف خود بدل شود و جز ایجاد هزینه نتیجه‌ای ندارد. اینکه اظهارات احساسی یک فیلمنامه‌نویس در فضای هیجانی پرسش و پاسخ‌ نشست‌های رسانه‌ای فجر را دستمایه تفسیرهای فقهی و فلسفی کنیم و با زشت‌ترین عبارات به هنرمندی که اثرش را راهی جشنواره فجر انقلاب کرده است حمله کنیم، با کدام عقل سلیم تأیید می شود؟ تأکیدات رهبر انقلاب بر توسعه حوزه فرهنگ و هنر بر کسی پوشیده نیست. لازمه تحقق این مهم این است که بتوانیم با قشر فرهیخته و هنرمند تعامل کنیم. در این میان هیچ‌چیز بدتر از دوقطبی کردن فضا و راندن اهالی هنر از دایره نظام و انقلاب آسیب‌زا نیست. ایجاد ستیز اجتماعی در جامعه ما با هر بهانه کوچکی، خواست دشمنان این ملت است. شناخت اصل و فرع، طمأنینه، رواداری، موضع‌گیری سنجیده و جلوگیری از دامن‌زدن به فضای ستیز اجتماعی، راهبردی است که اراده دشمن را خنثی می‌کند.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
      0 0
      دوقطبی نشه خخخخخ دوقطبی حق وباطل وجودداشته عذاب نیکان امت شعیب را فراموش نکن بچه حرکت تند به ظاهر انقلابی برو ببین امامان چه حکمی اجرا می کردند تندرو هم ... تویی همین شل اومدن باعث تقبیحش شد ستیز اجتماعی اراده دشمن را خنثی می کند ؟؟؟؟؟خخخ ستیز اجتماعی دوقبی حق وباطل همیشه وجود داشته همین که این که این مسعله را مهم نمی دانی بزرگ ترین دشمن وپازل دشمن امثال تویید .
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    7 2
    خدا رحمت خود بر جناب حجت الاسلام عالی نازل که در حرم حضرت معصومه ع فرمود: «غلط میکنی» و خدا غضب و سخط خود را بر حضار و مسئولینی که شنیدند و هیچ نگفتن ، نازل کند و العاقبه للمتقین
  • یوسف IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    5 1
    خاک تو سر اونایی که با این بیشعور ها برخورد نمیکنن
  • س IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 1
    وقتی افرادی با چنین تفکراتی برای ما فیلم بسازند تکلیف فرهنگ جامعه چی میشه به قهقرا میره
  • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 1
    این نتیجه بزرگ‌شدن یک موجود در یک محیط بی بندو بار است که حتی صهیونیست ها هم این حرف ها را قبول ندارند و به آن میخندن پشت این حرف ها ماجراهاست
  • اشرفی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    0 5
    همانطوریکه یک آخوند به خودش اجازه میده در تمام مسائل اقتصادی اجتماعی و...نظر که هیچ عملت دخالت میکنه و برای همین کشور ما با وجود این همه منابع اصلا به پای ترکیه بدون منابع طبیعی نمی رسه که با کل دنیا تجارت میکنه ما به جاب آب شیرین کن از چین مهر و تسبیح وارد کردیم که به جماعت نماز بارون بخونیم. خوب دور از انتظار نیست یک نویسنده در مسائل شرعی نظر بده.
    • ۳۴ IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      هرکاری باید زیر نظر دین اسلام باشه چه از نظر اقتصاد و سیاست و با توجه به قانون های قران و اسلام آن کار انجام شود و در موردش بحث شود و روحانی ها هم حق دارند که با توجه به مسائل دینی نگذارند اقتصاد به فساد تبدیل شود و مردم را از جهالت در هر کاری بیرون کنند البته هر انسانی این وظیفه را دارد
  • مالک عبدی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۸
    1 0
    با سلام به روح شهدا. من‌کلا با اشاعه وترویج سینما ولودگی وعشوه‌گری وقرطی بازی ومطربی ومیدون دادن به این جماعت کاسیه‌ی عاریه‌ی مائله‌ی مُمیله در مملکت جمهوری اسلامی ایران مخالفم. گند بزنن به ریخت نحس وشهوت‌زده‌ی همشون. ما اونهمه جوونهای پاک وطیب وطاهرمون رفتن خونشون رو ریختن وتکه تکه شدن که از قِبَلِ امنیتی که بابت خون اونها ایجاد شده یه عده دختر پسر قرطیِ نسناسِ لاشیِ معلوم الحالِ مجهول الهویه بیان وبزنن وبرقصن‌ وبندازن بالا ودُنبه تکون بدن وبنوشن وزِر اضافه بزنن و تا جایی که جاداره خودشونو برهنه کنن وفیها خالدونشون رو در مرأی ومنظر ملت قرار بدن؟؟!! واقعا قلب آدم ب درد میاد. والله قلب حیوونا هم به درد میاد. اصلا ما چرا باید اونهمه خون بدیم‌ وحریم حرمهای آل الله رو حفظ کنیم بعد یه عده فاحشه از خدا بیخبر بیان بازیگر وممثل ومغنی وراقصه وغاویه ومار غاشیه بشن وجز مفسده‌انگیزی وإفساد فی الأرض والسماء غلط دیگه‌ای نداشته باشن که بکنن؟؟!! ایشالا به زودی زود یه صاعقه آسمانی از باب رحمت الهی البته میاد وهمه اینا رو می‌ماله به هم ولوث وجودشون رو از روی تراب پاک این سرزمین جمع میکنه میبره. از حضور حضرات بابت لحنِ کمی تا قسمتی تندم عذر میخوام مُسبقًا والسلام علی أولاد رسول الله الغُرّ المُحجَّلین والسادة الأطياب الأُمناء المهتدين
  • جواد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 2
    غلط کردی
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    اینا دارن جامعه رو محک می زنند .وقبح زنا وفسادرو درجامعه ی ایرانی اسلامی بشکونند
  • بچه مسلمون IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    باید برخورد قانونی بشه تا هرکسی به خودش اجازه نده هرغلطی خواست بکنه و جامعه رو فاسد کنه. واقعا هیچ سازمان و مسئولی تو این جامعه اسلامی نیست که تو دهن اینا و امثال اینا که تو جامعه مثل علف هرز زیاد شدن بزنه؟؟ کِی میخاین به داد اسلام برسید وقتی کار از کار گذشت؟؟؟؟وقتی دشمنان اسلام بوسیله این دستنشانده هاشون به اهداف پلید خود رسیدن؟؟؟
  • حسین IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    این اظهارات واقعاً جای تاسف در نظام اسلامی دارد و نظارت بیشتر مسئولان را می طلبد. (البته این نویسنده بعد از این ماجرا گفته که از سخنانش سوء برداشت شده و به موازین شرعی ایمان دارد).
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    2 1
    این چنین ادمها شما کوچک ترین دخالتی در کارشون بکنی اونم ازسر دلسوزی زمینو به اسمان میدوزن بعد در کارهای شرعی که حتی مرجع تقلید با حساسیت فتوا میدهد دخالت میکنن وحرف مفت میزنند هر چه میکشیم از بعضی این سلیبرتیهای اسلام کریز ووطن فروش است
  • ندارم IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    0 0
    پیامبر اکرم صلوات الله علیه و اله و سلم می فرمایند در آخر الزمان روزی میاد که مردم حرام خدا را حلال و حلال را حرام می کنند لعنت به ترویج کنندگان فساد
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    1 0
    پیامبر اکرم صلوات الله علیه و اله و سلم می فرمایند: بدعتهایی که مردم در دین نهاده اند حرامی را بر شما حلال نمی کند بلکه حلال همان است که خدا حلال کرده و حرام همان است که خدا حرام کرده است.
  • منطقی DE ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 1
    این حرف این خانم درست نیست. خدا قوانین این دنیا رو می سازه. این خانم دوست داره قانون تعیین کنه. ولی همه اینها بخاطر اینه که این خانم بیچاره بدجوری اسیر ذهنشه. ذهن چون نمی تونه خدا رو زیر سیطره خودش در بیاره با خدا مشکل داره. ذهنی که با ذهنیت های خرابو آلوده پر شده باشه برای اینکه رسوا نشه و شناخته نشه، با قانون خدا مخالفت می کنه، چون اگه رسوا بشه که با استراتژی هایی که داشته یک انسان رو به لبه پرتگاه رسونده اون آدم باهاش مخالفت می کنه و از بین می برتش. کاش این خانم بفهمه که کسی که با دو جمله صیغه که می تونه به هر زبانی بخونتش مشکل داره، یعنی با خدا مشکل داره. عشق رو هم به فحشا کشیده این خانم ناآگاه با این حرف. عشق حرمت داره. محاله آدم عشقی تو دلش باشه و اون عشق بهش اجازه بده یک زن رو چنین گرفتار یک حرامزاده کنه. محاله کسی عاشق باشه و حس واقعی ای رو که یک مادر می تونه داشته باشه رو اینجوری به منجلاب بکشه. محاله آدم عاشق باشه و نخواد تا آخر عمرش عهد ازدواج با معشوقش ببنده، حالا هر دین و مسلکی که بخواد داشته باشه، عشق قاعده داره. عشق تو تخت خواب دوتایی خوابیدن، بدون پرداخت بهای یک رابطه و عقد و ازدواج نیست که. بهای یک چیز فقط پول نیست. بهاش می تونه کار کردن و راضی کردن پدر دختر باشه. بهاش می تونه صبر برای تمام شدن سربازی باشه. بهاش می تونه درس خوندن برای ساختن یک زندگی بهتر برای معشوق باشه. بهاش می تونه عوض کردن شخصیت باشه. عاشق همه چیزش رو نثار معشوقش می کنه. تو رو خدا نذارید یک همچین آدم هایی فیلم و کتاب تولید کنند و دست آدم ها بدن. من چند ساله که دارم ناخودآگاهم رو از این حرفهای مضر که نویسنده های ناآگاه ساختن پاک می کنم و دچار زحمت شده ام. حالا اونها که من دیده بودم و خوانده بودم دیگه تا این حد پلید نبودن که از حرامزادگی ارزش ایجاد کنند.
  • کاظمی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    متاسفم برای وزیرارشاد اسلامی دربرابر این هنرپیشه شیطان صفت ‌هیچ سخنی نگفت وهیچ عکس العملی جناب آقای وزیر توشایستگی این وزارت را نداری
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    این خانم و امثال این خانم که چنین تفکری دارند باید کشورهای اروپایی باشند و مال همه باشند. حیف این کشور با چنین به اصلاح بی فرهنگی نون بیت المال زهرمار میکنه علیه دین و مذهب وراجی میکنه خاک بر سر مسوولین و این جمع مرده که یک نفر اعتراض نکرد این یعنی تمام بی هنرهای تو این جمع رابط ازاد مثل حیوانات دوس دارن.
  • رضا شهبازی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    3 0
    به نظر من ایشان بایددر دادگاه برای این توضیح غیر کارشناسی خود حاضر شوند. از ایشان سوال من این است که اگر بدون صیغه شرعی فرزندی حلال زاده است پس دقیقا حرام زاده به چه کسی گفته می شود؟
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    0 0
    من به اظهارات منطقی احترام میگذارم. ولی ریشه همه این کج اندیشیها و کجرویها در جامعه را باید در نظام و دولت جست ، البته نه در ماهیت نظام ، که نظامی دینی و جمهوریست و درست است، بلکه از سردمداران نظام و دولت . شک نکنید که خود مسئولین و مردم این آدمها را بزرگ میکنند و فرصت عرض اندام و اظهار نظر را میدهند در همه چیز، شک نکنید اگر همین خانم در جاهایی مثل انتخابات و راهپیمایی با بی حجابترین پوشش گروهی را به دور خودش جمع کند و به نفع نظام و دولت کار کند هیچ برخوردی نمیشه ، و امروز ما اینجور آدمها رو زیاد داریم کسانی مثل بهاره ..... ، و....که هیچ برخوردی باهاشون نمیشه، چون بهشون نیاز دارند در برخی نواقع