جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کرسی

حوزه/ کرسی آزاداندیشی با موضوع «راهبردهای طلاب خواهر در تزاحم بین فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی» توسط مدارس علمیه خمینی‌شهر و کوشک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی غلامی درگاهی، در کرسی آزاداندیشی با موضوع «راهبردهای طلاب خواهر در تزاحم بین فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی» با تشبیه کردن مسأله‌ی تزاحم بین فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی بانوان طلبه به فرمول ریاضی در المپیادها، گفت: در رابطه با حلّ این تزاحم، متناسب با اقتضائات و شرایط و نقش‌های بانوان پاسخ‌ها و راه حل‌های متفاوتی وجود دارد ولی به طور کلی سه الگو در جهان وجود دارد.

وی، سه الگوی مطرح در جهان را این‌طور بیان کرد: الگوی اول گروهی دغدغه مند دین هستند که معتقدند خانم‌ها اول یک خانم و مادر هستند و باید هر نقشی به غیر از مادری و همسری برای زنان حذف شود، الگوی دوم، قدرت‌یابی زنان است. این گروه معتقدند این تحقیر تاریخی مرد نسبت به زن را باید از بین برد، چرا بانوان نباید تحصیلات عالیه داشته باشند؟ زنان باید نقش‌های اجتماعی زیادی در جامعه داشته باشند و نباید خود را فدای همسر و فرزند کنند و الگو و راه حل سوم مشارکت اجتماعی خانواده‌مدار است.

حجت الاسلام غلامی ضمن مقایسه و طرح اشکالات دو الگوی اول، الگوی سوم را الگوی مناسب و پیشنهادی امامین انقلاب دانست و گفت: در الگوی سوم باید تمدن سازی شود و زنان طلبه باید بین نقش‌های اجتماعی و خانوادگی جمع کنند که این کار با برنامه‌ریزی صحیح و پشتکار میسر است.

وی ضمن بیان این مطلب که بانوان در هر نقش و سمتی که فعالیت می‌کنند باید با نشاط باشند نه از روی اجبار فعالیتی را انجام دهند خاطر نشان کرد: البته موانعی چون ساختار نادرست قوانینی و ضعف فردی (بی مدیریتی برخی بانوان) وجود دارد که باید اصلاح شود.

گفتنی است، کرسی آزاداندیشی «راهبردهای طلاب خواهر در تزاحم بین فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی»، به همت گروه پژوهشی شهید حججی، شامل مدارس خمینی‌شهر و کوشک به صورت مجازی در سامانه سیما برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha