سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ات

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم تشکیل گروه های «جهاد تبیین» در محلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، دوشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ در دیدار مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منطقه کاشان، امامان جمعه برزک و قمصر، سرپرست فرمانداری و مسئولان قرارگاه مسجد محوری کاشان، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت علی بن ابیطالب (ع) با تاکید بر محور قراردادن محلات در کمک رسانی و رفع مشکلات مردم، گفت: تحقق محله اسلامی در رفع مشکلات مردم به صورت خود جوش با کمک جوانان انقلابی و جهادی باید پیرامون مسجد همان محل شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر لزوم تشکیل گروه‌های جهاد تبیین در محلات، افزود: کارگروه‌های جهاد تبیین با رعایت مبانی اسلامی و دینی باید در محلات با محوریت مساجد و ائمه جماعات و کمک جوانان جهادی و انقلابی تشکیل شود.

وی، با قدردانی از تلاش ناحیه مقاومت بسیج کاشان در تشکیل پایگاه‌های جهادی در مساجد و محلات و با اشاره به دستاوردهای سپاه پاسداران، افزود: تشکیل حلقه‌های صالحین و قرارگاه‌های مواسات و همدلی و محله محور از دستاوردهای مهم سپاه پاسداران در کمک رسانی به محرومین و مناطق کم برخوردارمی باشد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان، تصریح کرد: همان طور که سپاه پاسداران و بسیجیان عزیز کاشانی در دوران دفاع مقدس، پشتیبانی از جنگ و سازندگی کشور نقش به سزایی داشتند، در عرصه جهاد تبیین و توسعه پایگاه‌های جهادی این شهرستان نیز خوش درخشیدند.

وی، به تشکیل قرار گاه‌های جهادی و محله اسلامی در محلات بر اساس دین محوری، دین مداری، مردم سالاری و مسجد محوری اشاره کرد و گفت: فعالیت قرارگاه‌های مسجد محور نوعی تبیین جهاد عملی در نظام اسلامی و الهی ایران می‌باشد.

آیت الله سلیمانی، فعالیت سپاه پاسداران کاشان از افزایش ۲۰ قرارگاه جهادی این شهرستان به ۵۷ قرارگاه جهادی را قابل تقدیر دانست و گفت: انصافاً این قرارگاه‌های جهادی با هماهنگی مساجد، همکاری مسئولان و خیرین در سطح شهرستان کاشان کارهای ارزشمند و معجزه آسایی را در رفع محرومیت زدایی انجام داده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز در ابتدای این جلسه ضمن تبریک روز پدر و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، به ایجاد انقلاب، نظام، دولت، کشور، جامعه و تمدن بین‌المللی اسلامی، ۵ مرحله‌ای مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: گرچه دستاوردهای خوبی در سه مرحله اول به دست آمده، ولی برای تشکیل جامعه اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به مردم سالاری دینی است.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری، به تشکیل پایگاه‌های جهادی و اجتماعی به صورت پایلوت کشوری در محلات کاشان با رویکرد برخورد با آسیب‌های اجتماعی و اقدامات جهادی در سال ۹۸ با محوریت مساجد و ائمه جماعات اشاره کرد و گفت: این قرارگاه‌ها با شروع بیماری منحوس کرونا در تأمین اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی، کمک به محرومین، تحکیم مبانی دینی و بنیان خانواده خوش درخشیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha