دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حضرت علی

حوزه / مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: حضرت علی علیه السلام در بحث رعایت و حفاظت از بیت المال مثال بارزی در بین مسلمین بود. حضرت «عدالت» را محوری ترین راهکار برای شکوفایی اسلام می‌دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در مراسم جشنی که به مناسبت سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علیه السلام در مدرسه علمیه کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: اولین کاری که پیرو دین مبین اسلام و تشیع باید انجام داد شناخت کامل، جامع و صحیح از ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه حضرت علی (ع) است.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: رسول اکرم (ص) درباره جایگاه والای حضرت علی می‌فرمایند: «من تربیت شده خدا هستم و علی (ع) را من تربیت کرده‌ام» همین سخن رسول الله بهترین و مستندترین کلام برای مقام و منزلت حضرت علی (ع) در اسلام است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه زندگی امیرالمومنین (ع) برای همه ما بهترین الگو است، تاکید کرد: حضرت علی (ع) در رفتار با امت اسلام از چنان شخصیت رئوف، مهربان و دادگری برخوردار بودند که زندگی این امام همام برای همه مسلمین الگویی کامل از اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: حضرت علی (ع) با وجود اینکه با مسلمین و برادران دینی خود به مهربانی تمام رفتار می‌کردند، ولی در مقابل دشمنان دین خدا از چنان قاطعیتی برخوردار بودند که کسی را یارای ایستادن در مقابل ایشان نبود، به نحوی که این حضرت در زمان خویش از شجاع‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام بود.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران با اشاره به اینکه صداقت در کلام و عمل از دیگر صفات برجسته امام علی (ع) است، گفت: حضرت علی علیه السلام در بحث رعایت و حفاظت از بیت‌المال مثال بارزی در بین مسلمین بود. حضرت «عدالت» را محوری‌ترین راهکار برای شکوفایی اسلام می‌دانستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه به شیوه حکومت داری حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی (ع) در انتخاب فرمانداران و مدیران همواره بسیاری از معیارهای شخصیتی همانند ویژگی‌های اخلاقی و دینی، مدیریتی، عدالت، قاطعیت و… را لحاظ می‌فرمودند که همین سیره و منش این امام باعث تکدر و نگرانی بسیار از مسلمان نماها و منافقان دوران ایشان شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha