جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
کد خبر: 1008811
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
حضرت زینب(س)

حوزه/ در جای جای حسینیه ایران به مناسبت سالروز وفات حضرت زنیب کبری سلام الله علیها، پرچم های عزا برافراشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مردم استان یزد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان از روز گذشته در جای جای حسینیه ایران به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام الله علیها، پرچم‌های عزا برافراشتند و مجالس سوگواری برپا کردند.

به همین مناسبت، شب گذشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حسینیه‌ها، تکایا و مساجد استان یزد و در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مردم سوگوار به عزاداری پرداختند و خطبا و سخنرانان در توصیف سجایای اخلاقی زینب کبری (س) و اهداف عاشورایی و روشنگری بانوی نمونه اسلام سخن گفتند و مداحان در رثای حسین بن علی علیه السلام و خواهر بزرگوارش زینب کبری سلام الله علیها به مداحی و ذکر مصیبت پرداختند.

از مدارس علمیه خواهران استان یزد خبر می‌رسد که مراسم سوگواری حضرت زینب سلام الله علیها به میزبانی مدارس خواهران در نقاط مختلف استان یزد برگزار می‌شود و یا بانوان طلبه به صورت خادم یار در برگزاری این مجالس در سطح شهرستان مشارکت می‌نمایند.

مدرسه علمیه الزهرا سلام الله شهرستان بافق، عصر امروز میزبان مراسم دعای ام داوود با حضور طلاب و عموم بانوان در محل مدرسه خواهد بود.

نشستی به مناسبت وفات حضرت زینب سلام الله علیها با حضور جمعی از طلاب و با سخنرانی خانم خاتم الحسینی با حضور طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) منطقه آزادشهر برگزار شد.

مدرسه علمیه حضرت زینب شهر یزد واقع در منطقه پایانه مسافربری یزد نیز عصر امروز میزبان مراسم سوگواری سالروز ارتحال حضرت زینب (س) با حضور خانم سفالی خواهد بود.

مدرسه عالی حوزوی خواهران امام حسین علیه السلام یزد نیز از چند روز قبل با دعوت از طلاب یزد و عموم بانوان یزدی مراسم دعای ام داوود را برگزار می‌کند و از اذان ظهر امروز این مراسم با حضور بانوان طلبه و دیگر بانوان یزدی

در محل این مدرسه علمیه واقع در منطقه شاهدیه یزد آغاز شده است و تا اذان مغرب ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha