یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا خدایی

حوزه / امام جمعه شهرستان بانه گفت: باید در کنار آموختن کتب دینی و حوزوی، آشنایی تخصصی با مقوله رسانه، جنگ نرم و… از اولویت‌های مراکز دینی و حوزوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در جمع اساتید و روحانیون اهل سنت شهرستان بانه در سخنانی عنوان کرد: روحانیون و طلاب فارغ از وظایف دینی و تبلیغی که بر عهده دارند، در بحث فرهنگی و اجتماعی نیز دارای نقش‌هایی هستند که باید به خوبی از عهده انجام آنها برآیند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دین دستخوش شبهات فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان شده است، عنوان کرد: ابزار رسانه یک امتیاز مثبت برای افزایش تعامل بین جوامع است، ولی با این وجود برخی از سودجویان و فرصت طلبان زمینه سوءاستفاده از این ابزار مهم را فراهم آورده‌اند، به نوعی که در برخی اوقات خود رسانه بلای جان دین، فرهنگ و جامعه می‌شود.

ماموستا خدایی ادامه داد: در بحث رسانه‌ای و استفاده از این ابزار بسیار مهم هنوز کارهای بسیاری در کشور روی زمین مانده است؛ رسانه‌ها امروز باید به یک ابزار برای انتشار مبانی دینی و فرهنگی اسلام تبدیل شوند، بنابراین اولین قدم در این مسیر، دور شدن از تقابل‌های گروهی و حزبی است.

امام جمعه شهرستان بانه با اشاره به اینکه بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت شبانه روز دین اسلام و مبانی اعتقادی آن را مورد هجمه قرار می‌دهند، اظهار کرد: متأسفانه ده‌ها و شاید صدها شبکه فارسی زبان و کُردزبان در این سال‌ها علیه دین رسول الله و مذاهب اسلامی شبهه افکنی می‌کنند که خروجی این امر امروز در قالب گروهک‌های تروریستی داعش، القاعده و… خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت فراگیری سواد رسانه‌ای برای روحانیون و طلاب، گفت: رسانه همانند یک منبر می‌تواند اطلاعات را به مخاطب و گروه‌های هدف منتقل کند با این تفاوت که قدرت تأثیرگذاری و سرعت آن بیشتر از شیوه‌های سنتی تبلیغ است.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: باید در کنار آموختن کتب دینی و حوزوی، آشنایی تخصصی با مقوله رسانه، جنگ نرم و… از اولویت‌های مراکز دینی و حوزوی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha