دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عبادی زاده

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: طرح رزاق برای مقابله با سوخت در هرمزگان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، شب گذشته در دیدار فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: سهم نیروهای مرزبانی در تأمین امنیت پایدار استان قابل توجه است و این نوع نگاه خوبی به مسائل در مجموعه وجود دارد.

وی، با ذکر این نکته که نیروهای مرزبانی با کمترین امکانات وارد میدان می‌شوند و مأموریت خودشان را انجام می‌دهند، عنوان کرد: از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده تشکر می‌کنم و امیدوارم این ارتقا کیفیت استمرار نیز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله قاچاق سوخت، بیان کرد: قاچاق سوخت در استان هرمزگان یک مسأله چند وجهی است و نمی‌توان از یک بعد به آن برای حل مسأله نگاه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان اینکه نیروهای مرزبانی با ماهیت قاچاق که امری مجرمانه است برخورد می‌کنند، ابراز کرد: حاکمیت برای مدیریت جامعه باید جنبه فرهنگی و اجتماعی موضوع را نیز مورد بررسی قرار دهد.

وی، ریشه قاچاق سوخت در استان هرمزگان را مرتبط با مسائل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در برخورد با این پدیده اجتماعی نقش مؤثری دارد و نهادهای فرهنگی هم باید برای آگاهی بخشی و مقابله با قاچاق سوخت وارد میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تصریح کرد: ائمه جماعات شهرستان‌های سراسر استان هرمزگان همواره در حوزه مقابله با قاچاق سوخت در ابعاد فرهنگ‌سازی تلاش کرده‌اند و این امر تداوم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به این نکته که اجرای طرح «رزاق» در استان سیستان و بلوچستان نقش خوبی در زندگی مرزنشینان داشت، اظهار کرد: برخی از افرادی که به جریان قاچاق کشیده شده‌اند، عمدتاً خانواده‌هایی فقیر هستند به همین جهت اجرای طرح رزاق در هرمزگان می‌تواند نقش مؤثری در مبارزه با قاچاق سوخت داشته باشد و به استاندار هرمزگان نیز برای پیگیری این امر تاکید کرده‌ام.

وی، با اشاره به اجرای طرح «رزاق»، افزود: اجرای این طرح باعث ساماندهی مسأله سوخت، افزایش درآمد برای کشور و ایجاد منبع درآمد برای مرزنشینان که از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی ندارند، می‌شود.

مبارزه مرزبانی با قاچاق کالا

سرتیب دوم حسین دهکی، فرمانده مرزبانی استان هرمزگان هم در این دیدار با اشاره به اهمیت انجام وظایف در مرزبانی، اظهار کرد: تمام نیروها به صورت مستمر در حال ارزیابی هستند و گزارش‌های دقیقی به دستگاه‌های نظارتی ارائه می‌شود.

وی، با ذکر این نکته که حضرت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) اشرافیت جامعی بر نیروهای مسلح دارند، عنوان کرد: مرزبانی هرمزگان همواره در راستای اجرایی شدن و تحقق فرمان حضرت آقا، در خصوص مبارزه با فساد و قاچاق کالا گام بر می‌دارد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه بحث آموزش را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: آموزش پایه تحقق هر امری است. آموزش به این معنی است که بلد باشیم از امکانات موجود استفاده کنیم و خوب با مردم رفتار کنیم.

سردار دهکی ضمن تاکید بر اهمیت رفتار گشاده و نیکو با مردم، ابراز کرد: تقویت ارتباطات مردمی، مرزبانی را برای انجام وظایفش کمک می‌کند به همین جهت ارائه آموزش‌ها در حوزه تقویت ارتباطات مردمی در دستور کار قرار گرفت.

وی، با اشاره به تجربه موفق مبارزه با قاچاق در شهرستان میناب، افزود: در میناب با تمام توان در حال مبارزه با قاچاق سوخت هستیم؛ مردم ما را دوست دارند و حمایت می‌کند.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha