یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شورای زکات

حوزه/امام جمعه خمیر اعلام کرد: درآمد حاصل از شورای زکات و هزینه‌های آن را به مردم گزارش خواهیم داد و این کار سبب جلب اعتماد عمومی و امیدواری مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس حجت الاسلام شعیب صالحی، امروز در جلسه شورای زکات بندر خمیر، اظهار داشت: احیای فرهنگ زکات در راستای زدودن فقر و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بسیار مؤثر است.

وی افزود: قرآن کریم و روایات اسلامی مسئله پرداخت زکات را به عنوان یک امر ضروری تلقی کرده است؛ خداوند متعال در کنار اقامه نماز، جهاد و روزه اهمیت پرداخت زکات را مطرح کرده است.

امام جمعه بندر خمیر عنوان کرد: هر قدمی که در جهت فرهنگ سازی پرداخت زکات برداشته شود قطعاً مفید و نشان دهنده نوع دوستی و دستگیری از نیازمندان است.


وی با بیان اینکه مسئله روشنگری در مسیر زکات جدی گرفته شود، عنوان کرد: کارگزاران نظام اسلامی باید در مسیر بصیرت افزایی و تبیین موضوع زکات تلاش و همت خود را به کار گیرند.

صالحی تاکید کرد: پرداخت زکات نیازمند تبلیغ است، چرا که فرهنگ اسلامی باید برای مردم بازخوانی شود و تازگی داشته باشد، از این رو مبلغان در راستای تقویت دین و مکتب نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به وظیفه اهالی رسانه در گسترش فرهنگ زکات، عنوان کرد: ایجاد فضای رسانه قوی در راستای ترویج زکات گام قابل توجهی در افزایش توجه به این امر الهی خواهد بود.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: درآمد حاصل از شورای زکات و هزینه‌های آن را به مردم گزارش خواهیم داد و این کار سبب جلب اعتماد عمومی و امیدواری مردم می‌شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha