یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دکتر مجید طرقی

حوزه/ دکتر مجید طرق با تأکید بر لزوم مدیریت کارآمد سیستم‌های تربیتی عنوان داشت: متأسفانه عمده مدل‌های تربیتی در حال اجرا در کشور ما از نوع لیبرالی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر مجید طرقی عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص) در پانزدهمین نشست دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه که با حضور اعضای کمیته علوم تربیتی جهت بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام در این عرصه برگزار شد، گفت: باید تاریخچه آثار تولیدی در زمینه تربیت دینی را مورد بررسی قرار داده و آنها را به جامعه معرفی کرد.

وی افزود: برای رسیدن به پژوهش‌های جامع و کاربردی نیاز به مطالعات تخصصی بسیار محسوس است.

طرقی خاطرنشان کرد: حوزه باید در عرصه‌های تربیتی به تربیت محقق بپردازد.

وی نوع معماری را یکی از عوامل تأثیرگذار بر تربیت افراد دانست و گفت: رویکرد تربیت فرزند با نگاه فقهی یک برنامه جامع در جهت تحقق ساحت‌های مختلف تربیتی را می‌طلبد؛ خوشبختانه مدیر محترم حوزه‌های علمیه این رویکرد را به خوبی در حال پیگیری هستند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص) تصریح کرد: شناخت نظام‌های تربیتی موجود در دنیا می‌تواند تأثیر بسزایی در رویکرد پژوهشگران عرصه تربیت داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربه‌های گذشتگان در زمینه نظریه پردازی تربیتی افزود: باید روش شناسی در زمینه پژوهش‌های تربیتی سرلوحه کار قرار گیرد.

طرقی بیان داشت: باید مدیوم‌ها و رسانه‌های آموزشی را مدیریت کرد و بویژه پس از گذشت دو سال اخیر به بررسی آنها و بازخوردگیری در این زمینه پرداخته شود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کتاب‌های جامعی در زمینه‌های فقهی داشته باشیمT باید مجموعه‌هایی مثلاً تحت عنوان دایرة المعارف تولید کنیم.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی (ص) اظهار کرد: در سیستم تربیت اسلامی از عامل دولت اسم به میان آمده است؛ بحث‌های جدی در کتب فقهی در این مورد وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت کارآمد سیستم‌های تربیتی عنوان داشت: متأسفانه عمده مدل‌های تربیتی در حال اجرا در کشور ما از نوع لیبرالی هستند.

طرقی گفت: برای رسیدن به نظام تربیتی در حوزه باید از نظام آموزشی جاری عبور کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha