یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه

حوزه/ امام جمعه موقت مشهد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح جدید آزادی انسان از سلطه استکبار جهانی را پیاده کرد که این طرح جدید، طرح ایمان و مقاومت بود که منجر به برکات و آثار فروانی در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی، آثار و برکات فراوانی در ایران و برای مردم به همراه داشت و این طرح در لبنان، غزه، سوریه و عراق پاسخ داده است و در واقع این ایران بود که طعم طرح آزادی از سلطه استکبار را فهماند.

وی ادامه داد: به گفته "فیصل القاسم"، تحلیلگر ارشد سابق الجزیره چهار رئیس جمهور آمریکا شامل بوش اول و دوم، اوباما و ترامپ همه اقدام به تهدید ایران کردند که به ترتیب بعد از تهدید خود کشورهای افغانستان، عراق و سوریه را سه رئیس جمهور اول تحویل ایران دادند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: ترامپ قداره بندی است که از جنس بشر نیست او می‌خواست اسلام را از پا درآورد و تلاش کرد با تحریم حداکثری به ایران فشار آورد اما به خوبی می‌بینیم که خودشان اعتراف کردند که طرح تحریم ایران شکست خورده است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان از دیگر آثار مثبت انقلاب اسلامی را موفقیت نظام در کمک به تحقق عدالت و گسترش عدالت دانست و ادامه داد: این که در این مهم کاملاً موفق نشدیم بحث دیگری است اما مهم این است که فضا فراهم شده است.

وی افزود: حرکت برای رسیدن به جامعه اسلامی، تمدن نوین اسلامی و آماده شدن برای ظهور حضرت مهدی (ع)، ورود ولایت و امامت به زندگی مردم و پذیرش امام راحل و اجرای احکام وی از دیگر برکات انقلاب و نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت مشهد اظهار کرد: همچنین وقوع انقلاب در ایران موجب شد مکتب تشیع در قالب یک نظام حکومتی ظهور کند به این معنا که جمهوری اسلامی ایران قالب شکل دهنده زندگی مردم شد بنابر این سیاست و همه مسائل از جمله قانون اساسی ناشی از همین مکتب است که بدل به راه زندگی مردم شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: در ادامه برکات انقلاب در ایران شاهدیم که ایران تبدیل به میدان مسابقه برای خدمت و انجام کار خیر شد و در این میان توجه به مستضعفان پررنگ شد و در این میدان برخی از جمله شهید سردار سلیمانی خوب شرکت کردند و عملکرد عالی نشان دادند و بسیار اثرگذار شدند.

وی خطاب به مسئولان و مدیران گفت: در این میدان مسابقه هرچه شما را سنگین و از خدمت و حرکت باز می‌دارد کنار گذارید و از خود دور کنید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha