پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
موسوی نیا

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد گفت: تحریف واقعیات اصلی‌ترین راه دشمن برای مقابله با ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی‌نیا مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویراحمد در نشست جهاد تبیین از منظر رهبری در اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور برخی فعالان هیئت‌های مذهبی و حوزه فرهنگی برگزار شد اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین دوران ائمه مربوط به دوره امامت امام موسی کاظم (ع) بود که در این دوران منصور دوانیقی اولین اقدام خود را شیعه کشی قرار دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد افزود: در این دوران شرایط بسیار سختی بر شیعیان گذشت از قتل آنان به فجیع‌ترین وضع تا ایجاد شرایط سخت در زندان‌ها، همه حکایت از این اقدامات شیعه ستیزانه بوده است.

موسوی‌نیا ادامه داد: دین با این شرایط سخت به ما رسیده و اکنون افتخار می‌کنیم پیرو چنین مکتبی هستیم و باید بدانیم علمای ما برای شنیدن یک روایت یا حدیث صحیح ماه‌ها سفر می‌کردند تا آنان را به دست آورند مانند روایتی که می‌گوید یک عالم شیعه یک سال خادمی یک وهابی را کرد تا بتواند حدیثی از منبع اصلی که در دست آن وهابی بود به دست آورد.

وی با اشاره به هدف تشکیل جلسه جهاد تبیین گفت: رهبری در این خصوص فرموده‌اند که جهاد تبیین یک واجب قطعی فوری است و این یعنی رهبری فتوا داده نه یک توصیه اخلاقی پس باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم.

موسوی نیا ادامه داد: در قرآن از تبیین به وفور سخن گفته شده و پس از آن پیامبر و در ادامه ائمه تبیین معارف برای مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی گفت: منظور از جهاد تبیین جهاد فیزیکی نیست که مختص افرادی خاص باشد پس بر همه واجب است واقعیات جامعه و همه آنچه که در این نظام انجام شده را بیان کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد ادامه داد: باید به درستی تبیین شود که ما در عرصه‌های فرهنگی کجا بودیم و الان کجا هستیم خود را با کشورهایی که هم پای ما بودند مقایسه کنید تا مشخص شود که از کجا به کجا رسیده‌ایم.

وی افزود: نگاهی به تاریخ معاصر و حکومت‌های ایران نشان می‌دهد که وضعیت حال و گذشته قابل مقایسه نیست و این یعنی باید با جهاد تبیین و با لحنی آرام واقعیات را برای مردم بیان کنیم.

موسوی نیا ادامه داد: دشمن تلاش زیادی برای ناامید کردن مردم و تحریف واقعیات انجام می‌دهد در حالی که اقدامات زیادی در همه حوزه‌ها پس از انقلاب صورت گرفته است.

وی افزود: گاهی گفته می‌شود که شرایط الان با گذشته در خصوص امکانات متفاوت است اما باید پرسید چرا این امکانات برای پهلوی و نزدیکان حکومت بود اما برای مردم عادی نبود؟.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویراحمد اظهار کرد: به برکت نظام در بسیاری از موارد در دنیا در رتبه‌های برتر قرار داریم و باید اینها را به مردم بگوییم.

وی افزود: همانگونه که رهبری فرمود نباید اجازه دهیم با شبهه افکنی جای جلاد و شهید را عوض کنند، چرا که می‌بینیم میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا این شبهات را در راستای تحقق اهداف خود در جامعه ایجاد کنند.

موسوی نیا گفت: اکنون دشمن با دو ابزار فضای مجازی و تحریم تلاش می‌کند که برای جامعه ما مشکل ایجاد و اذهان را منحرف کند که بنا بر فرموده رهبری باید در این جهاد با زبانی خوش واقعیات تبیین شود!

در این نشست برخی فعالین فرهنگی و مذهبی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

یکی از فعالین فرهنگی با بیان اینکه چرا برخی مردم از مسئولان رویگردان هستند، گفت: این از دو حال خارج نیست یا عملکرد مسئولین اشکال دارد و یا اینکه تبلیغات منفی علیه مسئولان زیاد است که در هر صورت باید توانایی مدیریت و رفع مشکل وجود داشته باشد.

یکی دیگر از حاضرین در نشست بیان کرد: ولنگاری فضای مجازی یکی از مهمترین مشکلات در جامعه است به گونه‌ای که هیچ گونه مدیریتی بر این فضا در ایران نیست شاید بتوان گفت فضای مجازی در هیچ جای دنیا این گونه بی در و پیکر نیست.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در نشست گفت: ساماندهی خانواده و مدارس، تبیین شرایط و کمک به تربیت بهتر فرزندان در خانواده و تعلیم در مدارس از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha