دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه تقوا اراده انسان را قوی می کند، اظهار کرد: دو عنصرِ علم و اراده موجب قدرت انسان می شود، علم و دانش در عقل انسان خدمت رسانی می کند و اراده هم در عمل انسان خدمت رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در نشست با مدیران آموزش و پروش شهرستان البرز گفت: خدای متعال همه عالم را برای انسان آفرید، انسان را برای عبادت خلق کرد و خدا رزق انسان را تضمین کرده است و فرموده چه کسی به شما گفته شما باید نان زن و بچه بدهید چرا که آن کسی که رزاق است، فقط خداست و انسان نباید گمان کند که نان آور است.

وی افزود: انسان باید هر کاری که می کند برای بندگی انجام دهد، اگر معلم یا محصل هستیم و هر شغلی داریم، باید بندگی کنیم و بدانیم که خدا تامین کننده رزق انسان است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آیات بسیاری داریم که می فرماید ای مردم آفریدگارتان را عبادت کنید تا به تقوا برسید و خداوند فرموده اگر به تقوا برسید به دانایی و توانایی دست می یابید. خداوند فرموده اگر از فرصت تقوا خوب استفاده کنید، صاحب قدرت تشخیص می شوید که علمی بسیار ارزشمند و با فایده است.

وی گفت: کسانی که اهل تشخیص هستند، راه نفوذ شیطان را متوجه می شوند و ناگهان برقی از دانش و بصیرت در درونشان می درخشد و راهشان را پیدا می کنند و این همان علم مفید، موثر و بالنده است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه فایده دیگر تقوا این است که اراده انسان را قوی می کند، اظهار کرد: دو عنصرِ علم و اراده موجب قدرت انسان می شود، علم و دانش در عقل انسان خدمت رسانی می کند و اراده هم در عمل انسان خدمت رسانی می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ما زمانی انسان توانمندی هستیم که هم بدانیم و هم بتوانیم، یعنی عقل دانا و اراده توانا داشته باشیم و تقوا عقل انسان را دانا و اراده انسان را توانا می کند

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمود هر کسی تقوا در زندگی اش جریان داشته باشد، قوی زندگی می کند یعنی آدم سست و بی اراده ای نیست و در بلاد دشمنش هم با امنیت راه می رود و سردار سلیمانی همین گونه زندگی کرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند فرموده گران‌ قیمت‌ترین شما، با تقواترین شما هستند، عالم برای انسان، انسان برای عبادت، عبادت برای تقوا و تقوا برای کرامت خلق شده و این قرآن لازمه کرامت است.

"تقوای الهی" موجب تقویت علم، اراده و ثبات شخصیتی انسان می شود

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha