یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی شریفی

حوزه/ مدیر خانواده عقیق با اشاره به فعالیت های رسانه ای خانواده عقیق ارزش آفرینی به واسطه هنر را هدف اصلی این گروه هنری رسانه ای عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی شریفی در مراسم اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق که در سینما آیه قم برگزار شد، با اشاره به شروع فعالیت این خانواده هنری اظهار داشت : سابقه شکل گیری خانواده عقیق به یک دغدغه بر میگردد، حدود ۱۵ سال پیش که تازه اینترنت پر سرعت آمده بود با دوستانمان که همه طلبه بودیم ۲۵۰ فیلم برتر imdb را در شصت روز دانلود کردیم و تماشای این فیلم ها برای ما دغدغه شد که چرا ما نتوانیم.

مدیر خانواده عقیق با بیان اینکه در برخی از این فیلم ها عمیق ترین مفاهیم ارزشی و اخلاقی به تصویر کشیده شده بود تاکید کرد: در ذهن ما که همه گروهی طلبه بودیم این سوال شکل گرفت که چرا وقتی ما مسلمان هستیم و کتابی به نام قرآن داریم که بیان کننده عمیق ترین مفاهیم انسانی و ارزشی است در عرصه هنر نتوانیم این مفاهیم را وارد کنیم.

مهدی شریفی، ارزش آفرینی به واسطه هنر را اصلی ترین دغدغه آن زمان خود و دوستان طلبه اش عنوان کرد و تصریح کرد: همین دغدغه بود که زمینه ساز شکل گیری گروهی با عنوان خانواده عقیق شد که هسته اولیه را گروهی طلبه هنرمند شکل می دهد.

وی با بیان اینکه در خانواده عقیق همه اعضا جوان انقلابی و مومن هستند که به دنبال انتقال مفاهیم اخلاقی و ارزشی به واسطه هنر هستند تاکید کرد: بیش از هفت سال است که این خانواده روز به روز گسترده تر می شود به طوری که امروز توانسته است به تولیدات بین المللی در رشته های مختلف هنری از جمله فیلم سازی و پویانمایی، گرافیک و تولیدات ادبی و سایر حوزه های رسانه ای دست پیدا کند.

وی با اشاره به فعالیت های این مجموعه رسانه ای در استان قم خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی یکی از مهم ترین دغدغه هایی بود که با آن مواجه شدیم و در این راستا دوره های مدرسه عقیق را در برنامه خانواده عقیق قرار دادیم که تا به امروز دو دوره از این مدرسه برگزار شده و در خلال آن نیروهای هنرمند در رشته های متفاوت حین تولید کار تربیت شده اند.

شریفی با اشاره به برگزاری دو دوره از مدرسه عقیق اظهار داشت: دوره اول در سال ۹۷ برگزار شد که در نتیجه آن نیروهای هنرمندی به فضای هنری استان قم اضافه شد و دوره دوم نیز در سال ۹۹ در سه رشته داستان، فیلمنامه و کارگردانی برگزار شد.

مدیر خانواده عقیق تاکید کرد: در مدرسه عقیق اصل بر این بوده است که آموزش ها صرفا تئوری نبوده و تولید محور باشند تا به این طریق افراد بتوانند وارد بازار کار شده و از هنر خودشان ارتزاق کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha