سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ امام جمعه بندرعباس، با اشاره به فاصله ۵۰ کیلومتری شهر علوی از بندرعباس، گفت: نقطه دیگری برای طرح ملی مسکن هرمزگان انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جماعت بندرعباس که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه کار در اسلام، اظهار کرد: یکی از برکات کار این است که انسان مشغول به کار، یک آرامشی را در روح و روان خود احساس می‌کند اما فرد بیکار دچار و گرفتار آرامش روح و روانی خود است.

وی عنوان کرد: در قرآن کریم، خداوند برای افرادی که اهل ذکر و یاد خداوند هستند، آرامش قلوب را وعده داده است، چراکه عبادت به انسان آرامش خواهد داد.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که کار کردن مانند عبادت به انسان آرامش خواهد داد، تصریح کرد: عبادت به انسان آرامش می‌دهد، از طرفی کار یک نوع عبادت محسوب می‌شود در نتیجه کار نیز باعث آرامش انسان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: وقتی نفس انسان احساس کند، زندگی و معاشش تامین است، آرام و قرار خواهد گرفت. اما این به منزله احتکار نیست؛ چراکه نگهداری موادی که باعث اخلال در بازار شود، احتکار محسوب می‌شود و حرام است.

وی، با اشاره به روایات اسلام، خاطرنشان کرد: افرادی که در پیدا کردن کار کوناهی می‌کنند، خداوند او را به غم مبتلا می‌کند و آرامش را از او خواهد گرفت. به همین جهت اگر بخواهیم در آینده آرامش داشته باشیم باید کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که در پیدا کردن کار نباید به دنبال آسانی بود، تشریح کرد: برخی تنها به دنبال کار کارمندی و پشت میز نشینی هستند که اشتباه است؛ چراکه دولت برای استخدام محدودیت دارد و نمی‌تواند تمام جمعیت بیکار را پوشش دهد.

امام حسین (ع) پاسدار اسلام بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زادی، با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان، بیان کرد: توصیه شده است که در این ماه صدقه فراوان و صلوات زیاد فرستاده شود.

وی عنوان کرد: شبکه و زنجیره مراکز نیکوکاری در سراسر استان هرمزگان توسط کمیته امداد در حال ایجاد شدن است که به دست خود مردم و با نظارت اداره اداره خواهد شد. امیدوارم همکاری لازم در این زمینه صورت بگیرد.

امام جمعه بندرعباس، با بیان تبریک ولادت امام حسین (ع)، تصریح کرد: امام حسین (ع) در ۲ بعد جهاد تبیین و جهاد با نفس و دشمنان فعالیت می‌کردند. اینکه در حال حاضر توصیه می‌کنیم همه به مساله جهاد تبیین اشاره کنند برگرفته از مکتب و معارف امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، امام حسین (ع) را پاسدار اسلام دانست و اظهار کرد: اولین کسی که جهاد تبیین را پیشه کرد امام حسین (ع) بود و ما نیز از آن امام بزرگوار الگو گرفته‌ایم به همین جهت تمام موثرین باید پای کار بیایند.

دیپلماسی بر جنگ مقدم است

وی، با اشاره به تحولات اوکراین، خاطرنشان کرد: معتقدیم جنگ اولین راه حل نیست و بر دیپلماسی مقدم نیست. علاوه بر آن اعتقاد داریم که آمریکایی‌ها با تحریک طرف مقابل، به صورت عمدی این جنگ را به وجود آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: آمریکا، بارها تعهد کرده بود که ناتو را به مرزهای روسیه نکشاند اما کشورهای بلوک شرق را جزو ناتو کردند و در تلاش بودند که با عضویت اوکراین در ناتو، سلاح‌های خود را در کنار مرزهای روسیه مستقر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زادی افزود: هیچ کشوری در مقابل استقرار تسلیحات اتمی آمریکا و ناتو در کنار مرزهایش، سکوت نخواهد کرد، به همین جهت محرک این اتفاق آمریکایی‌ها و اورپایی‌ها بودند که با شیطنت‌های خود زمینه رقم خوردن این تحولات را فراهم کردند.

مجامع بین‌المللی در حال رسوا کردن خود هستند/ چرا در رابطه با یمن، سوریه، فلسطین و افغانستان سکوت کرده‌اید؟

وی، با ذکر این نکته که از نظر اسلام مال و جان تمام انسان‌ها محترم است، عنوان کرد: غرب‌گراهای داخلی توصیه می‌کنند که ایران باید روسیه را محکوم و یا از اوکرایت پشتیبانی کند. آقایان چرا در رابطه با یمن، اشتغال سوریه، اشتغال فلسطین، حمله به عراق، حمله به افغانستان و ... سکوت کرده‌اند و محکوم نمی‌کنند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: تمام رسانه‌ها و مجموعه‌های خود ساخته‌ای که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد کردند را در جنگ اوکراین پای کار آورده‌اند؛ این مجامع بین‌المللی چرا سری به یمن نمی‌زنند تا جنایات وحشتناک جنگی را مشاهده کنند؛ چرا به محله‌های تحت اشغال رژیم غاصب صهیونیستی توجه نمی‌کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده اظهار کرد: ای نهادهای مفتضح و رسوای جهانی، آیا شما فقط نوکر و دست نشانده آمریکا هستید؟ چرا جنگ‌های خاورمیانه و بمباران کودکان فلسطینی را محکوم نمی‌کنید؟

وی خاطرنشان کرد: این رفتارهای دوگانه توسط نهادهای بین‌المللی کاملا مشهود است و با گذشت هر روز، خود را بیشتر مفتضح می‌کنند.

اگر تمام شهرستان‌ها تحرک اقتصادی بستک را داشتند، اقتصاد هرمزگان جایگاه بالاتری را داشت

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به سفر خود به شهرستان بستک، تشریح کرد: شهرستان بستک یک شهرستان فرهیخته محسوب می‌شود. اگر تعداد پزشکان، اعضای هیئت علمی، اندیشمندان و صاحب نظران علمی را بررسی کنیم، جایگاه بالای بستک مشخص خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زادی بیان کرد: امروز شهرستان بستک با ۱۱۰ مرغداری، ۴۵ درصد از گوشت سفید استان را تامین می‌کند که امیدوارم شهرستان‌های دیگر نیز از این موضوع برای ایجاد اشتغال الگو بگیرند.

وی، با اشاره به بازدید از مجموعه‌های اقتصادی شهرستان بستک، عنوان کرد: اگر تمام شهرستان‌ها به اندازه بستک، تحرک اقتصادی داشتند، امروز سطح اقتصاد استان هرمزگان بالاتر بود.

اقدامات لازم برای اتمام پروژه جاده خور به بستک انجام شود

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: یکی از مطالبات مهم مردم بستک، ایجاد راه خور از بندرلنگه به بستک است. حدود ۲۵ کیلومتر از این پروژه اجرا شده است اما پنج کیلومتر باقی مانده چندین سال روی زمین مانده است که باید به سرعت این پروژه به اتمام برسد.

شهر علوی برای ساخت مسکن مناسب نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: برای تامین مسکن هرمزگان، مکانی در شهرک علوی انتخاب شده است که برای مردم شهر بندرعباس و استان هرمزگان مناسب نیست.

وی افزود: موضوع را با استاندار مطرح کرده‌ام و جناب استاندار با این موضوع مخالف هستند، چراکه جای مناسبی نیست. این منطقه که برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده است بیش از ۵۰ کیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد و از نظر زیرساخت‌های مهم شرایط مناسبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تشریح کرد: شهر جدید علوی شهرها بدون استقبال و استفاده روی زمین مانده است چراکه به نظرات مردم توجه نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زادی، با ذکر این نکته که گمان نمی‌کنم در شهر بندرعباس مشکل کمبود زمین باشد اما اگر چنین هم باشد انتخاب شهر علوی اشتباه است، بیان کرد: هرمزگان استانی ساحلی است و به راحتی می‌توان در کنار شهر بندرعباس منطقه‌ای ساحلی را برای ایجاد شهر جدید انتخاب کرد تا با استقبال مناسب عموم مردم نیز روبرو شود.

وی، با ذکر این نکته که پروژه شهر علوی شکست خورده است، عنوان کرد: هر چه سریع‌تر یک نقطه دیگری برای طرح اقدام ملی مسکن مردم هرمزگان جانمایی شود تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha