دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1011775
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
ماه

حوزه/ تقویم هجری یا اسلامی یک تقویم قمری است که بر اساس چرخش ماه به دور زمین محاسبه می‌شود. اما تقویم میلادی بر اساس چرخش زمین به دور خورشید است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تقویم هجری یا اسلامی یک تقویم قمری است که بر اساس چرخش ماه به دور زمین محاسبه می‌شود. اما تقویم میلادی بر اساس چرخش زمین به دور خورشید است، به این ترتیب سال میلادی ۳۶۵ روز دارد، در حالی که سال هجری ۱۲ ماه دارد که هر کدام بین ۲۹ تا ۳۰ روز متغیر است. در نتیجه، در مقایسه با تقویم میلادی که در اسپانیا استفاده می‌شود، ماه رمضان ۱۱ روز زودتر از سال قبل شروع می‌شود. روزهای اول و آخر ماه مبارک رمضان هر ساله باعث ایجاد سوالاتی در خصوص زمان شروع و پایان این ماه می‌شود.
بر اساس تقویم قمری، ماه رمضان بعد از ماه شعبان است و آغاز ماه مبارک رمضان با ظهور هلال ماه در بیست و نهم ماه شعبان تعیین می‌شود.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نیز در حدیثی، ملاک شروع و پایان روزه را دیدن هلال ماه می‌دانند.
به همین خاطر از زمان ورود علم نجوم به اسلام، این علم به طور قابل توجهی تکامل یافته است. کره ماه مورد مطالعه قرار گرفته و مدار آن و سرعت چرخش آن به دور زمین و به دور خودش شناخته شده است.
به این ترتیب اخترشناسان اکنون می‌توانند زمان و مدت زمان حلول ماه در آسمان هر کشور را محاسبه کنند.
تاریخ شروع و پایان ماه رمضان در اسپانیا به صورت زیر است:

• آغاز ماه رمضان ۱۴۴۳، شنبه ۲ آوریل ۲۰۲۲ تعیین شده است.

• پایان ماه رمضان ۱۴۴۳، یکشنبه ۱ می ۲۰۲۲ تعیین شده است.

تعطیلات عید سعید فطر نیز در روز اول شوال برای روز دوشنبه ۲ مه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده است.

ماه رمضان ۲۰۲۲ در اسپانیا به چه صورت برگزار می‌شود؟

ماه رمضان در اسپانیا در شرایط بهداشتی برگزار می‌شود اما این به معنای تعطیل شدن مراسمات نیست. رعایت اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ماسک باید در داخل مساجد که در ماه رمضان بسیار شلوغ هستند، رعایت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha