سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جشنواره روح الله

حوزه/ مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در استان اصفهان گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله هم در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان دایر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مهدی بنکدار، مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) استان اصفهان عصر امروز در نشست خبری آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی "روح‌الله" در نگارستان امام خمینی (ره) اصفهان، اظهار داشت: سومین دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در هفته جاری برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم با رایزنی‌های انجام شده سال آینده، این جشنواره را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی افزود: دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله هم در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان دایر خواهد شد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) استان اصفهان، آموزش، تولید و عرضه را سه محور اصلی در هر رویداد و فعالیت فرهنگی، هنری دانست و گفت: برای اینکه سومین دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، تنها جشنواره صرف نباشد بنابراین در حاشیه آن، برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در ادامه با بیان اینکه فراخوان سومین جشنواره تئاتر روح‌الله در سال ۹۸ منتشر شد که تا مرحله بازبینی و انتخاب آثارِ راه‌یافته به مرحله داوری پیش رفت، افزود: متأسفانه با شیوع کرونا، فعالیت‌های جنبی هنری آن تعطیل شد، اما بخش نمایشنامه‌نویسی به صورت کامل برگزار و جوایز آن نیز اهدا شده است.

جزییات برگزاری دوره‌های مختلف جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله

هوشنگ جمشیدیان دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نیز به دو دوره قبلی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶، ۱۴۸ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی، ۸۴ اثر در بخش نمایش صحنه‌ای و ۳۶ اثر در بخش خیابانی و ۱۵ اثر در بخش نمایشنامه‌خوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله از سوم بهمن ۱۳۹۷ آغاز شد که در آن ۹۶ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی، ۱۰۲ اثر در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، ۳۱ اثر در بخش خیابانی و دو اثر ویژه نیز در بخش کودک و نوجوان حضور داشتند.

جمشیدیان در ادامه با بیان اینکه در سومین دوره این جشنواره در سال۹۸، تعداد ۳۰ اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی شرکت داشتند، افزود: در این دوره ۴۳ اثر در بخش نمایش صحنه‌ای حضور داشتند که در این بخش نیز هفت اثر برای اجرا انتخاب و از ۳۱ اثر حاضر در بخش نمایش خیابانی، در نهایت شش اثر برای اجرا برگزیده شد.

وی اضافه کرد: این دوره از جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله به علت گسترش بیماری کرونا به تعویق افتاد و امسال جشنواره سوم مجدد برگزار می‌شود.

دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله با اشاره به تجلیل از برگزیدگان بخش نمایشنامه‌ نویسی، خاطر نشان کرد: در سایر بخش‌ها، اجراهای گروه‌ها به دلیل گسترش کرونا دو سال به تعویق افتاد و لذا امسال تصمیم گرفته شد تا از این گروه‌ها برای حضور در جشنواره دعوت شود.

وی با اشاره به اینکه بخش خیابانی سومین جشنواره تئاتر روح‌الله در سطح ملی اجرا می‌شود، گفت: نمایش‌های صحنه‌ای در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند به‌ صورت تک اجرا در دو سالن تماشاخانه ماه و تماشاخانه سعدی اجرا خواهد شد.

جمشیدیان اظهار کرد: نمایش‌های خیابانی نیز در چهار نقطه مرکزی و شش نقطه غیر متمرکز اجرا می‌شود، که پل خواجو، سی‌وسه پل، عالی‌قاپو، مسجد امام(ره) و مسجد شیخ لطف‌الله از مکان‌های اجرای نمایش‌های خیابانی می‌باشد.

دبیر هنری سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله با اشاره به پخش آنلاین نمایش‌ها از فضای مجازی در لحظه‌نگار و آپارات، گفت: پیش‌بینی شده تا ادامه کارگاه نخست سیروس همتی با عنوان تکنیک‌های پیشرفته کارگردانی نیز برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله، ضمن تجلیل از استاد حسن کریمی به‌عنوان یکی از داوران دوره‌های قبل جشنواره و رضا کریمی با نام هنری "آشیل" به‌ عنوان یکی از بازیگران تئاتر اصفهان، از ۱۰ اثر برتر که در سال‌های گذشته تولید شده‌اند نیز رونمایی خواهد شد.

در پایان این نشست خبری، از پوستر اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله نیز رونمایی شد.

گفتنی است، آیین اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح‌الله ساعت ۱۸ عصر روز ۱۹ اسفند در سالن اجتماعات نگارستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha