سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1012417
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
سید مهدی حسینی

حوزه/ رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی، حوزه های علمیه خواهران کشور، کنشگری پژوهشی را مصداق عملی جهاد تبیین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، سید مهدی حسینی صبح امروز در دومین روز برگزاری کارگاه تخصصی «مدیریت پژوهش» با تبریک اعیاد شعبانیه و میلادهای پربرکت امام حسین، ابالفضل العباس و امام سجاد علیهم السلام به موضوع نشریات علمی و تخصصی و نمایه آنها در پایگاه های استنادی معتبر پرداخت.

وی با بیان جمله مشهور مرحوم سید شریف الدین «لا ینتشرُ الهدی الا من حیث انتشر الضلال؛ هدایت از همان راهی منتشر می شود که ضلالت منتشر شده است» اظهار داشت: در واقع روش اندیشمندان و بزرگان شیعه در طول نظام آموزش شیعیان هدایت گری بر اساس حکمت بوده است.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی، یکی از مصادیق این هدایتگری ردّیه نگاری هایی بود که در طول نظام آموزشی تشیع بر مبنای اصل حکمت در مبارزه با انحرافات فکری و عقیدتی شکل گرفت.

حسینی ادامه داد: تبیین مبانی حقه دین مبین اسلام در قالب پژوهش ها و تلاش های علمی که به دور از هرگونه تخاصم و دشمنی های لفظی با استفاده از تولید آثار و متن علمی در صدد پاسخگویی به انحرافات بر می آمد که در عصر ما آثاری مثل نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری(ره) و کشف الاسرار امام خمینی(ره) مصداقی از این تلاش ها به شمار می رود.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران کشور، اظهار داشت: امروزه لازم است حوزه های علمیه خواهران به عنوان کنشگران پژوهشی در قالب نشریات علمی و تخصصی و با در نظر گرفتن چشم انداز افق ۱۴۱۴ با محوریت زن، خانواده و تربیت کودک جوابگوی شبهات و نیازهای فکری جامعه هدف باشد.

حسینی، یکی از ابزارهای جهاد تبیین و تولید آثار فاخر را ایجاد نشریات تخصصی و علمی پژوهشی و ارتقای سطح علمی نشریات در حال انتشار دانست و گفت: اگر به عنوان مدیر و معاون پژوهشی در زمینه جهاد تبیین دغدغه دارید به سمت تولیدات فاخر همچون نشریات علمی و تخصصی بروید.

وی در این کارگاه با تشریح فرایند تولید نشریات علمی پژوهشی و تخصصی و چگونگی اخذ مجوزات لازم، در خصوص جزئیات شکل گیری یک نشریه علمی در مدارس علمیه خواهران توضیحات لازم را بیان کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha