شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
یاسین حسین آبادی

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از حضور ۲۰۰ هنرمند ملی در رویداد هنری "هواداریم" خبر داد و گفت: این رویداد به مدت سه روز در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‌حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی در اجتماع هیئات مذهبی استان قم، با بیان اینکه امسال در مسجد مقدس جمکران در سه حوزه برنامه‌های خود را طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: توسعه جشن‌های مسجد جمکران از یک روز به بیش از ۱۰ روز از میلاد سیدالشهدا تا میلاد امام زمان(عج) یکی از این برنامه‌ها است که در طول این روزها جشن‌های متعدد با محوریت ایران همدل و با حضور هیئات مذهبی استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها در شبی که عزیزان ما از اصفهان مهمان مسجد مقدس جمکران هستند ۲۲۰ اتوبوس و بالغ بر ۹ هزار نفر عهد انتظار با مهدی موعود(عج) خواهند بست گفت: در شب‌های دیگر نیز از استان البرز ۵ هزار نفر و استان مرکزی دو هزار نفر به مسجد مقدس جمکران می‌آیند تا با امام زمان عهد نوکری ببندند. همچنین گردهمایی جوانان عاشورایی با حضور ۳ هزار نفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جشن ویژه ملیت‌های مختلف نیز در طول این دهه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود گفت: همایش‌های متعدد اقشار و زنان و… نیز در این ایام در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره‌ها و مسابقات متعددی نیز در این ایام تعریف شده که در حال برگزاری است افزود: رویداد بزرگ هنری با حضور ۲۰۰ هنرمند از سراسر کشور و در هشت کارگاه در سه روز فردا آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: امسال شب و روز نیمه شعبان یک رویداد دیده شده و به طور مداوم ۳۶ ساعت برنامه اجرا می‌شود که از ساعت ۱۶.۳۰ شب نیمه‌شعبان تا ساعت ۲۲ روز نیمه‌شعبان و شامل محفل‌های مختلف خواهد بود.

وی با اعلام این خبر که پیاده‌روی بزرگ صبح روز نیمه شعبان نیز با مشارکت ویژه هیئات مذهبی استان برگزار می‌شود افزود: با توجه به اینکه موکب‌های متعدد در بلوار پیامبر اعظم داریم از ساعت ۸ صبح روز نیمه شعبان پیاده‌روی از ابتدای بلوار آغاز شده و در مسجد جمکران نیز جشن ویژه‌ای برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه پویشی به عشق مهدی هواداریم در مسجد مقدس جمکران در حال اجرا شدن است، اظهار کرد: حلقه مفقوده ظهور حضرت مهدی(عج) اجتماع قلوب و همدلی است و برای اینکه به این نقطه برسیم باید از یکدیگر گره‌گشایی کنیم. یکی از مقولات اساسی که بسیار در امر فرج حضرت مهدی(عج) موثر است این است که مردم درد و گره یکدیگر را درد و گره خود بدانند و به عشق امام زمان(عج) گره از کار یکدیگر باز کنند.

وی یادآور شد: هشتگ به عشق مهدی # هواداریم امسال طراحی شده و بنا بر این است که این فرهنگ‌سازی بین مردم صورت گیرد که هوادار یکدیگر باشند؛ ما نمی‌توانیم هوادار پدر و مادر، همسر، فرزندان، فقرا و نیازمندان و دوستان نباشیم و بگوییم منتظر ظهوریم.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در روایات هم تاکید شده که شیعه و مسلمان باید از وضع همسایگان خود خبر داشته باشد و شایسته نیست همسایه ما نان شب نداشته باشد و ما سیر بخوابیم. پس بنای امسال ما این است که همه این فرهنگ را در زندگی خود جاری کنند که به عشق امام زمان(عج) گره از یک یا چند نفر بگشاییم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha