یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه / همه جوانان مومن که از طهارت روح برخوردار بوده و استعداد تحصیل در حوزه علمیه را دارند برای ثبت نام ذره ای درنگ نکرده و در اسرع وقت ثبت نام نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ‹مُرُوا أوْلاَدَکُمْ بِاصَّلاَةِ وَ هُمْ أبْنَاءُ سَبْعِ سِنِینَ›› گفت: سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) حتی از سن کودکی به حضرت علی اکبر مسائل دینی و حکمت الهی را یاد می‌داد و آن حضرت را به خواندن نماز توصیه می‌نمود

وی ادامه داد: امروز باید جوانان عزیز حضرت علی اکبر(ع) را در انجام فرائض الهی و ترک محرمات و یادگیری آیات وحیانی قرآن کریم و عبودیت بندگی، و ولایتمداری، حضرت علی اکبر(ع) را به عنوان بهترین الگو انتخاب کنند.

امام جمعه ماکو ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد شهید که به نام روز بزرگداشت شهدا نیز نامگذاری شده است، گفت: مؤمنین از نعمتهای بی‌بدیل خداوند در عالم برزخ متنعم می‌شوند، اما بهره‌مندی شهدا از نعمتهای معنوی پروردگار عالمیان، مختص به آنان است و آنان از این روزی در نزد پروردگارشان بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: یکی از اهداف بعثت پیامبران، تبلیغ دین الهی به مردم است، لذا می‌بینیم رسول مکرم اسلام در راه تبلیغ دین مبین اسلام چه مشکلاتی را از ناحیه‌ی مشرکین متحمل می‌شوند؛ اما فرمان الهی را در تبلیغ دین الهی اجرا می‌کردند.

وی با اشاره به آغاز پذیرش حوزه های علمیه، بیان کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه برای تبلیغ دین الهی واجب کفایی است و تا زمانی که به حد کافی نباشد، برای تمام کسانی که استعداد تحصیل در حوزه‌ها را دارند واجب است که در حوزه‌ها تحصیل کنند و برگردند در مناطق خودشان مردم را به دین الهی دعوت کنند.

تولیت مدرسه علمیه ماکو خاطر نشان کرد: در گذشته مردم با آن همه مشکلات، فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه در قم،تهران، مشهد و سایر شهرهای دور می‌فرستادند و هزینه‌ی آن را هم تأمین می‌کردند و نسبت به دین خود احساس مسئولیت داشتند، اما الان خوشبختانه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، در شهرستان ماکو هم حوزه علمیه برادران داریم؛ هم حوزه علمیه خواهران. دیگر کسی در روز قیامت نمی‌تواند عذر و بهانه بیاورد که ما توانایی کوچ کردن به شهرهای دور را نداشتیم تا بتوانیم در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل باشیم.

وی درخواست کرد: همه جوانان مومن که از طهارت روح برخوردار بوده و استعداد تحصیل در حوزه علمیه را دارند برای ثبت نام ذره ای درنگ نکرده و در اسرع وقت ثبت نام نمایند.

امام جمعه ماکو در پایان با اشاره به اقدامات اخیر نیروی هوافضای سپاه گفت: در هفته گذشته، سپاه پاسداران از پایگاه زیرزمینی پهپاد رونمایی کرد و همچنین ماهواره «نور۲» را به فضا پرتاب کرده و در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد، تا مذاکره کنندگان عزیز ما بتوانند به پشتوانه قدرت میدان، در میادین بین المللی با اقتدار تمام از مواضع مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha