یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله علماء در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: لازم است تا شرایط کشور در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب به دقت مورد بررسی قرار گیرد و با شناخت واقعیت‌ها، اسیر جنگ رسانه‌ای دشمن و رسانه‌های ضد انقلاب نشویم و نعمت انقلاب اسلامی را با «جهاد تبیین» معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن طلاب حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: هیچ کلامی مهم‌تر از قرآن وجود ندارد، چرا که قرآن سراسر تبیین می‌باشد و مسیر را برای ما روشن کرده است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، از روز اول پس از رحلت حضرت امام(ره)، نسبت به مسئله فرهنگ تاکید فراوانی داشتند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری یعنی حرفی بالاتر از این موضوع نیست و لازم است که دنیا را با فرهنگ اسلامی آشنا کنیم.

آیت الله علما با اشاره به اینکه حرف اول دنیا، صحبت از فرهنگ است، ادامه داد: آمریکا و غرب به محض اشغال خاک افغانستان، در اولین قدم محتوای متون درسی دانش آموزان را تغییر دادند.

وی با بیان اینکه نمونه بارز قتل عام فرهنگی در دوران به قدرت رسیدن پهلوی اول بود، خاطر نشان کرد: رضا خان در همان ابتدا به سراغ متحد الشکل شدن لباس مردم و ممنوعیت حجاب رفت، اما به برکت وجود علما، نتوانست به تمام خواسته‌های پلید خود برسد.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه گفت: دشمن به محض ورود به هر کشوری در قدم نخست به دنبال انجام کار فرهنگی و ترویج فرهنگ مورد نظر خود است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین یک اصل مهم در شرایط کنونی است، خاطر نشان کرد: امروز لازم است تا شرایط کشور در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب به دقت مورد بررسی قرار گیرد و با شناخت واقعیت‌ها، اسیر جنگ رسانه‌ای دشمن و رسانه‌های ضد انقلاب نشویم و نعمت انقلاب اسلامی را با «جهاد تبیین» معرفی کنیم.

وی یادآور شد: بزرگان و علمای اسلام برای رساندن حقانیت اسلام و مکتب تشیع، لحظه‌ای از تبیین معارف دینی غافل نبودند و این اصل را از اجزاء اصلی فعالیت خود می‌دانستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح. جمالی فرد IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    حقیقتا از حاج آقای خواجوی و خبرگزاری حوزه علمیه کرمانشاه تقدیر و تشکر می نمایم که امروز شخصا به شهرستان صحنه آمد و اخبار مسابقات قرآن طلاب را پوشش داد. #روحانی جهادی