دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون فرهنگی مسجد جمکران

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز به کار شورای سیاست‌گذاری «جشنواره فیلم کوتاه ۳۱۳ ثانیه‌ای منجی» در آستانه نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه یکی از مقوله‌های بسیار اساسی در متون دینی ما بحث مهدویت و انتظار است اظهار کرد: بحث مهدویت و انتظار مقدمه و زمینه تحقق انقلاب اسلامی ایران بوده و متاسفانه طی سال‌های اخیر در حوزه هنر در این زمینه کار شاخص و خوبی انجام نشده است.

وی افزود: به طور مثال همچنان با وجود اهمیت مساله مهدویت و انتظار در نظام اسلامی و محوریت این موضوع در بین شیعیان، یک فیلم بلند در خصوص امام زمان(عج)، شخصیت و نواب ایشان ساخته نشده در صورتی که یکی از مهم‌ترین ابزار در راستای نشر فرهنگ مهدویت بهره‌گیری از هنر و تولید فیلم‌های فاخر است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به عزم مسوولان این مکان مقدس به عنوان میعادگاه منتظران و عشاق امام مهدی(عج) برای حمایت از تولید آثار هنری فاخر در زمینه مهدویت تصریح کرد: در همین راستا در مسجد مقدس جمکران تصمیم گرفته شده تا در حوزه هنر و تولید فیلم بیشتر کار شود و به همین منظور در راستای برگزاری «جشنواره فیلم کوتاه ۳۱۳ ثانیه‌ای منجی» برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون چندین جلسه کارشناسی در خصوص این جشنواره برگزار شده که نهایتا منجر به برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره به ریاست تولیت مسجد مقدس جمکران در دفتر مقام معظم رهبری شده است.

حجت الاسلام حسین‌آبادی با تاکید بر اینکه مجموعه‌های مختلف دخیل در جشنواره‌های فرهنگی هنری و فیلم‌سازی برای مشارکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: از جمله اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره سازمان‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران و قم، حوزه هنری انقلاب اسلامی، انجمن سینماگران جوان، بنیاد مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت هستند و در آینده مجموعه‌های هم‌سوی دیگری نیز به شورای سیاست‌گذاری افزوده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت از باب توجه به مقوله معرفتی مهدویت و ارائه سوژه‌های این حوزه و مجموعه‌های دیگر به واسطه توان تخصصی و هنری به این شورا دعوت شده‌اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری کار خود را از نیمه شعبان آغاز خواهد کرد گفت: پس از طی جلسات کارشناسی و سیاست‌گذاری، دبیرخانه جشنواره معرفی شده و سپس فراخوان تولید آثار اعلام می‌شود.

وی با اذعان به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تولید آثار فاخر است تصریح کرد: در شورای سیاست‌گذاری نیز بنا بر حمایت از تولید آثار فاخر مهدوی گذاشته شده و شکل برگزاری جشنواره به این صورت است که افرادی که بنای تولید اثر دارند فیلمنامه‌ها را به دبیرخانه ارسال کرده و فیلمنامه‌های منتخب برای تولید فیلم کوتاه ۳۱۳ ثانیه‌ای حمایت خواهند شد و فیلم‌هایی که ساخته‌ می‌شود نهایتا در مجموعه جشنواره معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام حسین‌آبادی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره به نشر فرهنگ مهدویت در جامعه کمک کند و افزود: با توجه به اینکه اولویت و محور کار جشنواره تولید آثار فاخر مهدوی است، بنا نداریم به سرعت اعلام فراخوان کنیم و با دقت پیش خواهیم رفت و پس از طی جلسات کارشناسی و سیاست‌گذاری، دبیرخانه تشکیل شده و فراخوان طراحی و اعلام می‌شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha