شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی

حوزه/ جهانی شدن، مطلوب نظام استعمار است چرا که به دنبال سوق دادن سایر کشورها به سمت مطلوب خودشان می‌باشند و در واقع نوعی انتظار خاموش است و برای ظهور اقدامی صورت نمی‌گیرد. همچنین در جهانی سازی که منطق اسلام است، انتظار فعال و پویا وجود دارد که زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام علی صدیقی پاشاکی معاون نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مهدویت در گفت و گویی به تشریح جهانی شدن و جهانی سازی مهدویت پرداخت و گفت: جهانی شدن، مطلوب نظام استعمار است چرا که به دنبال سوق دادن سایر کشورها به سمت مطلوب خودشان می‌باشند و در واقع نوعی انتظار خاموش است و برای ظهور اقدامی صورت نمی‌گیرد. همچنین در جهانی سازی که منطق اسلام است، انتظار فعال و پویا وجود دارد که زمینه ظهور را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی افزود: نفی سلطه طاغوت و شرک، سنت اسلام و جهانی بودن اسلام از اهداف جهانی سازی اسلام و مهدویت است.

این کارشناس مهدویت در رادیو گفت و گو بیان کرد: فرقه‌های مختلف در جهان نیز، به مسائل مهدویت از دیدگاه خود توجه دارند. باید توجه داشت که تفکر یونیورسالیسم که همسوی جهانی شدن مهدویت است، موضوع ارزش محور و معنویت محور دارد و به دنبال حاکم کردن ارزش‌های غربی است.

وی همچنین ضمن اشاره به آیات قرآن کریم که منطق اسلام را جهانی سازی بدون زور و اجبار می‌داند خاطرنشان کرد: جهانی سازی نه از روی اجبار و زور بلکه از روی تلاش است.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به آیات جهانی سازی اسلام تشریح کرد: آیات متعددی در قرآن است که نشان می‌دهد خطاب قرآن و رسالت برای تمام دنیاست و لذا حکومت حضرت مهدی (عج) توقف ناپذیر است.

حجت الاسلام صدیقی پاشاکی در ادامه با اشاره به روایاتی که در مورد جهانی شدن اسلام است یادآور شد: از القاب امام زمان (عج)، قائم است چرا که قیامت کننده به عدل و عدالت گستر است. رسالت تکمیل نمی‌شود تا جایی که مردم قیام به قسط کنند لذا هم امام زمان (عج) و هم مریدان ایشان، عادل و صالح هستند که در این صورت، جهان آینده زیبایی در پیش رو خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha